Algemeen forum voor discussie over de website
Door Niels2a@hotmail.be
Heey!

Ik wilde eens vragen wat een verhuis juist allemaal inhoudt, blijven de gegevens van Malle bestaan? Worden ze samengevoegd met Zoersel aangezien deze plekken maar enkele km van elkaar verschillen of wordt alles van Malle verwijdert en begint alles terug opnieuw?
Het is wel nog niet zeker of de verhuis door zal gaan maar moest ie doorgaan dan zal deze snel afgerond zijn (volgende maand), ik hou jullie verder op de hoogte!

Met vriendelijke groeten,
Niels Spaenjers
Www.weerstationmalle.be
Door Overijse
Niels2a@hotmail.be schrijft:
Heey!

Ik wilde eens vragen wat een verhuis juist allemaal inhoudt, blijven de gegevens van Malle bestaan? Worden ze samengevoegd met Zoersel aangezien deze plekken maar enkele km van elkaar verschillen of wordt alles van Malle verwijdert en begint alles terug opnieuw?
Het is wel nog niet zeker of de verhuis door zal gaan maar moest ie doorgaan dan zal deze snel afgerond zijn (volgende maand), ik hou jullie verder op de hoogte!

Met vriendelijke groeten,
Niels Spaenjers

Hoi Niels,

Wat een verhuis inhoudt voor HWA.

- Gegevens Malle blijven bestaan op HWA.
- Samenvoegen (enkel naamwijziging in mijn ogen) of niet, denk dat die keuze aan jou is.
- Voor beide : naamswijziging of nieuwe stationsbenaming dien je altijd contact op te nemen met Luc, hij is de enige die deze 2 dingen kan.
- Vergeet ook je uploadurl niet door te geven bij beide gevallen.

Grtz
Kris

PS: ik zou opteren voor volledig nieuw station, nieuwe locatie = andere kenmerken andere meeteigenschappen enz.
Door jeroenzwart
Overijse schrijft:

PS: ik zou opteren voor volledig nieuw station, nieuwe locatie = andere kenmerken andere meeteigenschappen enz.

Ik beaam wat Kris aangeeft. Ben kort geleden overgegaan van WS Milsbeek naar WS Siebengewald. Hemelsbreed maar ca. 10 km verderop, maar ik kan na ca. 2 maanden metingen verrichten op de nieuwe locatie al de conclusie trekken dat de omstandigheden duidelijk anders zijn. Het weerstation behouden als hetzelfde station was dus duidelijk een geval geweest van "appels met peren vergelijken". De omstandigheden rond een station zijn al snel anders, dus ook al gaat het om een paar kilometer is het denk ik verstandig een nieuwe meetreeks te starten. Succes met de verhuizing als deze doorgaat!