Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
De Leuven scripts zijn aangepast aan de nieuwe xml feed.

U kunt ze vanaf nu testen. Dat is zeker interessant voor HWA deelnemers met een HWA-ID hoger dan 600.
Voor uitleg zie ook: http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... ge-5#65235

Stand-alone versie 20 juni - 13:00 http://weather-template.nl/wsHwaSA.zip
Installatie: Een aangepaste versie van de installatie handleiding zit in de zip (alleen NL).

Leuven-Template versie 2.8 d.d. 20 juni - 14:00 http://weather-template.nl/wsHwa.zip
Installatie: Hernoem de huidige wsHwa map en plaats de nieuwe versie in uw "weather28/" (of hoe die ook heet) map .

Ik zal bij belangrijke veranderingen de wijzigingen hieronder doorgeven:
13 mei - 21:00 Stand-alone versie vervang hwa.css door nieuwe versie http://weather-template.nl/hwa.css.zip
15 mei - 16:00 Stand-alone versie (oranje deze keer) en nieuwe Template versie met extra code in het script om de xml fouten af te vangen. Bij een ongeldige xml wordt de cache gebruikt tot maximaal 24 uur oude data. Normaal is dat 1 uur.
20 juni - 13:00 Stand-alone (groen deze keer) en template versie fout rond 23:00 uur verwijderd, fout met graden teken, read-me aangepast, scripts opgeschoond. Geen openstaande punten / commentaar, bijna definitieve versie.
===
Zo maar een opmerking, gebruik de template als een bron van scripts voor uw eigen site.
Als u de volledige template 2.8 installeert moet u 1 keer de instellingen aanpassen met behulp van vraag en antwoord schermen. Daarna kunt u alle scripts gebruiken in uw eigen website en hoeft u bij nieuwe versies niet meer te "installeren / instellingen aanpassen".
===
Releases:
12 mei - 18:00 Beta versie voor StandAlone en template 2.8
13 mei - 21:00 Aanpassing stand-alone versie - in de avond heeft de eerste kolom een verkeerde breedte
15 mei - 16:00 Template en stand-alone aangepast met extra code om xml fouten op te vangen, incl kleine aanpassingen.
20 juni - 13:00 Aanpassing beide versies - met alle commentaar / fouten => bijna definitieve versie
Door eugel
Hallo wim

bedankt voor deze MOS=HWA script. Ziet er weer prima uit.

Heb nu echter een groene omgeving qua kleur, zou dit op blauw willen zetten.
Kan deze instelling niet vinden in de hwaSettings.php

Doe ik iets verkeerd?

ook zie ik bij de verwachting van zondag en maandag Light Rain staan, moet dit niet lichte regen zijn?

Voor de rest weer een mooi script. Pluim!!
Door wvdkuil
@eugel en @all

FOUTEN:
Zoals in het eerste bericht vermeld, dit is een TEST versie. Niemand kan alle combinaties van mogelijke weer-waardes voor 30 juni getest hebben, zeker niet met maar 1 of 2 weerstations en zeker geen winter-condities. Dus als u zaken tegen komt die niet werken, graag een berichtje (of een PM) MET de link (URL) naar uw pagina. Zodat ik kan klikken op de link en niet naar een oude /andere pagina zit te kijken.

De weercondities "Light Rain" werken blijkbaar niet goed.
EDIT: Voeg deze twee regels toe aan het vertaalbestand wsHwaSA/lang/wsLanguage-nl-local.txt

Code: Selecteer alles
langlookup|Light Rain|Wat regen|
langlookup|Forecast generated|Verwachting aangemaakt|

Instellingen: De aanpassingen bij de stand-alone versie zijn verdeeld over twee bestandjes:

hwaSettings.php
Deze bevat alles over uw website zoals character-set, gebruikte eenheden en uw HWA instellingen
Deze instellingen 1 keer aanpassen
U kunt GEEN oude versie kopiëren, maak de aanpassingen opnieuw!

hwaFullPage.php
U past de instellingen over achtergrond kleur, aantal iconen e.d. 1 keer aan.
Standaard worden dan alle onderdelen die mogelijk zijn afgebeeld onder elkaar.
Ook het gebruik van tabs om de pagina korter te maken kunt u hier instellen.

===

U kopieert hwaFullPage.php en geeft het een nieuwe naam als u meerdere pagina's met een verschillende indeling gaat gebruiken.
Denk bijvoorbeeld aan een kleine pagina met de informatie in tabs voor op de "home-page" en een uitgebreide alles onder elkaar pagina. Of alleen de grafieken, of alleen de iconen. Dan maakt u telkens een kopie van hwaFullPage.php en past een en ander aan.

Er zit een voorbeeld in de download die alleen de hwa-MOS grafiek afbeeldt.

Bedankt voor het testen, en vooral dank aan Luc die een met.no verwachting omgebouwd heeft naar een "MeteoGroup-kloon" waardoor de bestaande scripts toch nog gebruikt kunnen worden.
Door wsEpe
Ik heb het script nu ook werken. Wel div. path moeten aanpassen, maar dat ligt aan de opbouw van mijn site.
2 opmerkingen:
1) vertaling in het nederlands - wat regen en wat wolken heb ik aangepast naar lichte regen en licht bewolkt. Zo vind ik nog de weergave van 'motregen, onbewolkt' een beetje onwerkelijk overkomen.
2) het script geeft op dit moment niet alle kolommem even breed in het eerste overzicht. De groene kolom onder zaterdag is nu 3x zo breed als zondag. Lijkt afhankelijk van het aantal kolommen. Een uur geleden was dit nl. wel goed en na een update niet meer. (wim: url via pm)
Door wvdkuil
@wsEpe
Kolombreedte:
De fout in de CSS is aangepast, zie eerste bericht
De kolom breedte is verschillend of het een start van een hele dag of maar een klein deel van een dag is. Daarom was het vanmiddag nog correct en de eerste avond niet.

Weercondities:
De namen van de weercondities zijn puur persoonlijk en makkelijk aan te passen middels de vertaalbestanden.
Alleen moeten nog alle weercondities getest worden. En de meeste webservers maken een verschil tussen hoofd- en kleine letters.
Door hvd51
Hallo Wim en Luc,

Ook ik heb de nieuwe MOS-HWA scripts toegepast.

Zowel de SA versie met in delen afzonderlijk en de volledige pagina.

De template versie was de eenvoudigste om te doen.

Bedankt voor alle aanpassingen.

Groet Harm
Door wsEpe
top. kolombreedte werkt nu, maar is het mogelijk om de onderste tabel te maken zonder de scrollbar? Die heb ik in het oude script ook niet en bevalt mij beter. Goede kans dat ik deze indertijd er zelf uitgehaald heb trouwens. Nog een tip. De min/max van de eerste tabel heb ik ooit omgebouwd naar 2 kleuren (blauw voor min en rood voor max). Iets voor dit script? Zie ook mijn site voor een voorbeeld.
Nog een puntje waar ik last van heb: weergave van de graden teken in de grafiek: tussen de temp. en gradenteken staat er nog een A met een dakje.. (kan ook aan mijn site liggen, altijd al lastig punt geweest nl.)
En omdat ik nu toch bezig ben nog een :).
popup in de grafiek geeft wel wind, maar geen richting. Deze is nl. niet altijd zichtbaar in de grafiek als deze achter de regenbar valt.
Door eugel
Hallo Wim

Inmiddels lijkt de standalone versie kuren te vertonen. Niet alleen op mijn site maar ook bij ws epe zie ik dezelfde foutmelding.

script werkt niet meer. Heb je via pm de fout toegestuurd met url.
Door wvdkuil
@eugel
Er wordt nog steeds getest, ook met het ophalen van de verwachtingen en omvormen tot de HWA-MOS.xml
Vannacht is Luc waarschijnlijk nog bezig geweest met testen. De foutboodschappen geven aan dat de xml foutief was, bevatte extra informatie. dat kan al 1 spatie zijn en je krijgt deze foutboodschap.
Warning: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 2: parser error : Extra content at the end of the documen

@wsEpe
Vraag: maar is het mogelijk om de onderste tabel te maken zonder de scrollbar?
Aanpassen in het pagina-script hwaFullPage.php de regel 142 van
$height = '500px'; // to restrict height to suppress very large/long pages
naar een lege waarde, dus twee apostrophes zonder iets er tussen
$height = ''; // to restrict height to suppress very large/long pages

Vraag: weergave van de graden teken in de grafiek:
De character set van de website moet overeenstemmen met de character-set die het script genereert. Normaal worden alle speciale tekens, zoals het graden-teken, met html codes opgelost, maar dat kan niet met javascript. Stel de characterset die gebruikt moet worden in op regel 27 in hwaSettings.php
$SITE["charset"]        = 'UTF-8';              //

Vraag: De min/max van de eerste tabel . . . naar 2 kleuren (blauw voor min en rood voor max)
Helaas, JA en Nee. Je kunt dat zelf doen in regels 365 en 368 van hwaGenerateHtml.php

Standaard kan ik dat niet doen, dat veroorzaakt verwarring met de andere temperaturen.
De temperaturen zijn
=> of multi-kleur, gradueel van zwart via blauw naar rood naar zwart
=> of ze worden of afgebeeld als rood = boven nul en blauw = onder nul.
Dus rood en blauw hebben bij de tweede mogelijkheid een andere betekenis als jij wilt.

Vraag: Wind is niet altijd zichtbaar in de grafiek
Het slordigheidje met de regen <=> wind grafiek zal ik eruit halen.
De windgrafiek moet natuurlijk bovenop de regen grafiek getekend worden.

Maar ja als er al een week geen regen is, valt dat niet op. Nu wel, helaas voor de communicanten hier in België deze zondag.