Algemeen forum voor discussie over de website
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo weercollega's

Ik ben nu 10 maanden in het bezit van een Vantage pro 2 , er is ook onderhoud nodig.
Dit is in het kort mijn verhaal.
Mijn weerstation gaf aan dat het regende terwijl de zon volop scheen.
Tot mijn grote verbazing bleek de doorvoer van de regenmeter gedeeltelijk verstopt was.
Nu werkt alles weer goed.
Dit is misschien een tip voor andere weercollega’s:)

Groet,
Hans
Weerstationkaatsheuvel.nl
Door weerzoetermeer
Hoi Hans,

Ik heb er hier ook wel eens last van gehad. Vooral toen de Davis nog op het dak van het huis stond. Regelmatig kreeg de Davis bezoek van een duif....:(

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Bijlagen
vogelkakinregenmeter.jpg
vogelkakinregenmeter.jpg (59.67 KiB) 2567 keer bekeken
Door wsp
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Hans,

Ik heb er hier ook wel eens last van gehad. Vooral toen de Davis nog op het dak van het huis stond. Regelmatig kreeg de Davis bezoek van een duif....:(

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Thierry,

je kunt wel geluk hebben dat die niet aan de dunne was, oftewel aan de schijt.
Dan had je namelijk verkeerde data ;-)

Daarom heb ik ook dat ronden filtertje zeg maar erin liggen, dan valt er ook wel rommel in denk ik, tot nu toe nog geen last van gehad, maar dan blijft de opening wel open.

Daarom hanteer ik twee keer in het jaar een goede beurt, schoon maken en buitenkant inspuiten met cockpitspay of sileconen spray, maar alleen de buitenkant van de regenmeter.
Door tjabine
Dat ronde filtertje was hier in Heerhugowaard in twee dagen al weg!
Bij mijn vader in Bergen NH na 1 week weg!
Wij denken door de wind!(kan niemand bij namelijk)
Door weerzoetermeer
Thierry,

je kunt wel geluk hebben dat die niet aan de dunne was, oftewel aan de schijt.
Dan had je namelijk verkeerde data

Daarom heb ik ook dat ronden filtertje zeg maar erin liggen, dan valt er ook wel rommel in denk ik, tot nu toe nog geen last van gehad, maar dan blijft de opening wel open.

Daarom hanteer ik twee keer in het jaar een goede beurt, schoon maken en buitenkant inspuiten met cockpitspay of sileconen spray, maar alleen de buitenkant van de regenmeter.

Hihi....

Ook hier gaat de Davis 2 x per jaar uit elkaar. Vooral de ventilatie zorgt voor veel stof aan de binnenkant van de schotels. Het ronde filtertje was door de wind verdwenen. Later heb ik die weer terug gevonden. Nu staat de Davis weer op 1,5 meter in de tuin. Geen last meer van vogels ect.

Gr.
Thierry
Door wthus
tjabine schrijft:
Dat ronde filtertje was hier in Heerhugowaard in twee dagen al weg!
Bij mijn vader in Bergen NH na 1 week weg!
Wij denken door de wind!(kan niemand bij namelijk)

Hier was deze ook met een paar dagen verdwenen door de wind. Doe het nu wel zonder, het doorvoer gat is toch klein genoeg en dat filtertje verder eigenlijk even grof voor zover ik weet.
Door eugel
Is het eventueel geen optie om een regenmeter met autowas te behandelen?

Hier wordt trouwens ook minstens 2x per jaar de regenmeter onder handen genomen. Ook de windmeter krijgt dan tevens een schoonmaakbeurt.