- 08 feb 2022, 19:43
De uitleg van Wim bevestigt waar ik het bij mij fout zie gaan:
a) mijn 4 devices zitten onder 1 WU-account
Historisch zo gegroeid, maar WU bekijkt nu dus wel de som-belasting van die 4 devices
b) upload-ritme is opgelijnd met de praktische sensorrefreshrate voor 3 van de 4 devices
Sneller is niet zinvol; voor 3 devices is het upload-ritme zelf instelbaar.
c) uitlezing/download is door (te)veel clients en met redelijk hoge snelheid/client.
Bij een aantal van die clients kan ik de snelheid niet zelf instellen, en is de snelheid onbekend.
.
De recente toevoeging van Meteotemplate voor testen van WU-uitlezing met een interval van 5 minuten (~288 calls/dag) was blijkbaar de druppel die de emmer deed overlopen .......
.
Oplossing is ook duidelijk:
a) uitlezing bewust trager maken (als&waar dat praktisch mogelijk is)
b) meer API-keys en dan de devices en clients herverdelen over de nieuwe set met API-keys
.
Systeem-denken .......
9Februari2022:
aangepast/ingedikt
a) mijn 4 devices zitten onder 1 WU-account
Historisch zo gegroeid, maar WU bekijkt nu dus wel de som-belasting van die 4 devices
b) upload-ritme is opgelijnd met de praktische sensorrefreshrate voor 3 van de 4 devices
Sneller is niet zinvol; voor 3 devices is het upload-ritme zelf instelbaar.
c) uitlezing/download is door (te)veel clients en met redelijk hoge snelheid/client.
Bij een aantal van die clients kan ik de snelheid niet zelf instellen, en is de snelheid onbekend.
.
De recente toevoeging van Meteotemplate voor testen van WU-uitlezing met een interval van 5 minuten (~288 calls/dag) was blijkbaar de druppel die de emmer deed overlopen .......
.
Oplossing is ook duidelijk:
a) uitlezing bewust trager maken (als&waar dat praktisch mogelijk is)
b) meer API-keys en dan de devices en clients herverdelen over de nieuwe set met API-keys
.

9Februari2022:
aangepast/ingedikt
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....