Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Eckie76
je moet je pasword en username van je host invullen en de map aangeven waar WS Win staat.

Verder wijst het zich vanzelf wel als je je er enigszins in verdiept.
Door Luc
Hoi Hans,

Het is je gelukt. Ik heb je gegevens toegevoegd!

Luc
Door Efjee
Eckie76 schrijft:
je moet je pasword en username van je host invullen en de map aangeven waar WS Win staat.

Verder wijst het zich vanzelf wel als je je er enigszins in verdiept.

Olaf,

Ik neem aan dat ik dan die nieuwe lokatie aan Luc moet doorgeven?

Mbt het uploaden vanaf de pc, blijft dat automatisch doorgaan, ook al staat hij uit? Of moet ik vanaf nu de pc aanlaten en wetterstation en Fling open laten?

Sorry voor de vele vragen.
gr,
Hans
Door Eckie76
De PC moet aan staan, dat wil zeggen: Het besturingssysteem waarop je software draait, moet 24 uur per dag aan staan en de rest dus ook.
Anders kunnen er natuurlijk geen data op internet worden gebracht.
Was dat maar zo, dan was mijn Essent-rekening wellicht eens minder dan 300 euro per maand.
Ik zet natuurlijk de monitor uit zodra ik achter de pc vandaan ga en gedurende de nacht.

M.b.v. tijdssturing kan je in WS Win wel allerlei handige trucen uithalen, maar de beste manier om met WS Win goed te leren omgaan is zelf veel uitzoeken en proberen.
Door Efjee
Olaf,

Mbt het verzenden van data, ik upload elke 5 min. en dat gaat goed alleen bij de luchtdruk zie ik dat er 3 hpa verschil zit in tussen mijn station en hier op de site. Hoe kan dat? de andere data kloppen wel.
groet,
Hans
Door Eckie76
Je moet de luchtdruk herleiden naar zeeniveau. Jouw weerstation is nog niet ingesteld op hoogte.
Maasbracht ligt zo'n 25 meter boven zeeniveau.
Ik kan je nu al zeggen, dat de hoogteingave voor de Cresta/Nexus niet klopt. Ik moest hem zelf op 70 meter instellen, voordat de luchtdruk juist was.

Dus eerst instellen in je weerstation, en dan ook in WS Win, je standhoogte aanpassen.
Als referentie neem je de luchtdruk van Montfort (www.meteoroerstreek.nl).
Deze waarde klopt als een bus.
Stel m.b.v. hoogteligging in tot je aan de waarde van Montfort komt.
Door Efjee
Olaf

Instelling gedaan op station en ws win, nu ( 0.54 uur) bv,in Montfort 1003, ik meet 1002.8, maar ik upload naar actueel 995, hoe kan dit???

gr,
Hans
Door Eckie76
ik vermoed dat er een verkeerde variabele wordt geupload. Stuur dit bericht even naar Luc, misschien moet er iets in de file openweerdata.txt aangepast worden, iets anders kan ik niet bedenken op dit moment
Door Efjee
Ik zie dat de luchtdruk nu in Montfort 1002 is ik meet nu 1002.2 dus de instellingen van mijn station en ws is toch goed??
gr.
Door Eckie76
Efjee schrijft:
Ik zie dat de luchtdruk nu in Montfort 1002 is ik meet nu 1002.2 dus de instellingen van mijn station en ws is toch goed??
gr.

Juist;)