Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Mike
Hoi Marco,

Ik zou ook voor de VP2 gaan.
En wat jezelf al aangeeft, de windmeter op het plattedak (koop deze dan draadloos), en het weerstation zelf of aan de schuur zoals hierboven al te zien is of gewoon 1,5m boven de grond in de tuin, raad wel aan om dan tzt de FARS aan te schaffen.

Wat ook kan is alles gewoon op het platte dak en dan i.p.v een draadloze windmeter (dit hoeft dan niet meer) gelijk een FARS erbij.

Ben benieuwd wat je keuze gaat worden en hoe je de boel gaat plaatsen.

Groeten, Mike.
Door transalp
Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.

Als ik alles op het platte dak ga zetten krijg ik dan zomers niet gigantisch veel last van stralings warmte van het dak. Hoe hoog moet ik dan ongeveer gaan zitten om dit te voor komen?

Ik denk toch dat ik naar het platte dak ga omdat ik misschien ook voor de UV en zonne meters ga. En deze s'winters amper aan zon zien, schaduw van het huis en zomers pas na 12:00 uur de zon zien.

Nu zag ik in de handleiding van de ISS met FARS dat de temp meter los gekoppeld kan worden van de regenmeter voor onderhoud. Regenmeter montage plaat is los te bestellen. Is het dan mogelijk om deze aan de windmeter transmitter kit te koppelen en dan in het console aan te geven dat hij daar de temp/hum gegevens vandaan moet halen. Gaat dit werken en is dit dan tot 0,1 graden celsius nauwkeurig.
Door SpeedyGJ
Met plat dank zul je zeker stralingswarmte krijgen, dit is helaas niet te voorkomen, of je moet 5/6m erboven gaan zitten, maar dan zul je de paal moeten gaan lieren ben ik bang.

De temp kan indd los van de regenmeter worden gehaald, echter is het helaas niet mogelijk om deze aan de transmitter van de windmeter te koppelen. Ik snap zelf ook niet waarom ze in godsnaam zelfde transmitter van de ISS inbouwen waar alleen de windmeter werkt maar goed.