Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door tinuz97
Leuk voor de onervaren 'gebruikers' maar voor dat geld bouw ik er liever zelf 1....
Pffff 402 euro voor een beetje fatsoenlijke specificaties....
Wel leuk ding,daar niet van,maar voor 200 heb ik er zelf 1 gebouwd met soort gelijke specs :)
Je kan ook de aldi/lidl in de gaten houden,die hebben ook wel eens van dit soort spullen :laugh:
Door walberg
tinuz97 schrijft:
Leuk voor de onervaren 'gebruikers' maar voor dat geld bouw ik er liever zelf 1....
Pffff 402 euro voor een beetje fatsoenlijke specificaties....
Wel leuk ding,daar niet van,maar voor 200 heb ik er zelf 1 gebouwd met soort gelijke specs :)
Je kan ook de aldi/lidl in de gaten houden,die hebben ook wel eens van dit soort spullen :laugh:

402? nee de goedkoopste is 249 ex dus ca 300 euro

Fit-PC2-D1G-C1100 ( 1.1 Ghz, 1Gb en overige opties)

Helaas is die slim pc er niet meer.
En ja zelf maken, zit je weer aan een hoog gebruik want de standaard pc's komen meestal toch wel weer aan de 70 a 80 watt.
Door eugel
Denk dat ik het toch richting asus eeebox pc eb1007 oid moet zoeken.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Kan op internet niet vinden of hier ook een koeling (lees ventilator) in zit te draaien.
Door MarTan
Ha,

Volgens mij zit er wel een vennetje in om de boel koel te houden.
Heb zelf een Aopen onlangs gekocht voor mijn dochter. Ook naar aanleiding van de Asrock die ik eerder al melden en zeker heet goed draait. Staan ook 24 uur aan en nog geen problemen. Af en toe een herstart vanwege de updates van de virus scanner maar dat mag de pret niet drukken. Vermogen is ong 24 watt dus dat is ook goed te doen. De Open heeft als voordeel dat deze ook nog een seriele port heeft (voor wie deze nog gebruikt) Deze apparaten zijn ongeveer net zo groot als de minimac om maar een idee te geven. Klein en lekker stil. (Je hebt wel een externe voeding)
Het zijn eigenlijk barebone behuizingen en daar is de keuze groot in.
Vaak worden deze systemen zonder OS geleverd maar voor een kenner mag dit geen probleem zijn toch? Kijk anders bij tweakers voor meer info over deze mini-pc's.
(Sorry voor de reclame maar daar kom je denk ik verder mee)

Martijn
Door roelw
Ik heb deze week een Foxconn netbox-nt330i gekocht. € 185.= zonder geheugen, harde schijf en os. Ik heb er 1 Gb geheugen ingezet (had ik nog) en een 2.5" schijf van 500 Gb.
Hij draait inmiddels onder Linux en het verbruik schommelt rond de 21 Watt.
Het is de bedoeling dat mijn Vantage Pro2 er aan komt te hangen en i.c.m. het programma Wview.

Roel
Bijlagen
Foxconn_nettop.jpg
Foxconn_nettop.jpg (9.97 KiB) 3599 keer bekeken
Door pdw112
Ze hebben nu ook een FIT PC 2Gb met 2Gb geheugen.
Zo'n fit pc kan je gewoon bij de pc winkel in de buurt bestellen. (altans bij mij kon dat wel.)
Je kan hem ook uitrusten met een SSD kaart.
Door pdw112
roelw schrijft:
Ik heb deze week een Foxconn netbox-nt330i gekocht. € 185.= zonder geheugen, harde schijf en os. Ik heb er 1 Gb geheugen ingezet (had ik nog) en een 2.5" schijf van 500 Gb.
Hij draait inmiddels onder Linux en het verbruik schommelt rond de 21 Watt.
Het is de bedoeling dat mijn Vantage Pro2 er aan komt te hangen en i.c.m. het programma Wview.

Roel

Hoi Roel,

Wview is dat ook een freeware programma?
Weet toevallig iemand of dit programma ook samen werkt met de Lacrosse ws2800.
Zag hierover nog niets op de site staan.