Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Josje
Soetie,
Probeer eens YouTube.
Er staan daar diverse filmpjes op van weerstations.Er staat veel op,maar niet allemaal.
Het is maar,om een idee te krijgen wat er zoal op de markt is.(En wat je wilt...)
Groetjes Josje
Door soetie
Ben er nog niet helemaal uit wel een heel stuk verder!

Wil sowieso iets wat met software op bijvoorbeeld een website te plaatsen is,
met weatherdisplay oid.

Liefst ook een binnenmodule die met een adapter werkt.
Hoef je ook niet elke keer batterijen te kopen.

alecto heeft mooie apparatuur, maar La crosse ook.
Ik zie dus her en der wat mooie spullen voor niet al teveel geld.

Liefst moet dus ook een deel draadloos zijn! dat is wel het mooiste.

Misschien weet er iemand nog leuke systemen gebruikt die voldoen aan deze voorwaarden?
Door Overijse
Als je draadloos wilt ga dan zeker voor 866 Mhz band en niet de 433 Mhz, met die laatste veel kans op interferentie.

Grtz
Kris
Door soetie
OKe bedankt

heb nu in elk geval 2 tal systemen op het oog:
Alecto Ws 4000
of La Crosse WS1600,

maar moet nog even zoeken of deze aan al mijn wensen voldoen

Iemand ervaring met de La Crosse WS1600?
Door soetie
Langzaam aan komen we verder:

wie weet het verschil tussen alecto ws4000 en ws4500?

Ik kan niet direct een overzicht krijgen waar het verschil nu inzit

gr
Door soetie
Oke dat is wel een voordeel natuurlijk!

Maar wat ik wel lees volgens mij, is dat de draadloze unit alleen is om weersverwachtingen van internet te downlaoden naar de binnenunit

Ik wil eigenlik graag andersom, dus draadloos doorsturen naar een nog te maken internetsite?

Zou dit ook met ene van deze kunnen?
Of moet ik dan toch naar een andere unit kijken?
Door nelson
hallo

Ik heb wel ervaring met la crosse ik heb zelf de ws2310 en die draait al 1,5 jaar ok ik heb alleen een andere windmeter gekocht het voordeel van de ws serie is dat het bereik heel goed is bij mij stat hij ongeveer 60 meter van het basis station af en hij valt nooit uit verder heb ik weather display draaien het is een ingewikeld programma maar het werkt uitstekend.
Ik hoop je voldoende heb geïnformeerd.

Eric (weerstation soestdijk)
Door meteozwolle
als ik de specificaties van die 4500 bekijk dan lijkt het volgens mij zo dat je deze rechtstreeks (via een draadloze verbinding) kunt aansluiten op je router/modem. de weergegevens van je weerstation worden bij beide systemen draadloos verzonden naar je basisstation. Het is dus met beide weerstations mogelijk om de gegevens die je met je eigen weerstation verzamelt door te sturen naar een eigen website. Bij de 4000 is er dus nog wel een pc als 'doorgeefluik' nodig, terwijl dit bij de 4500 niet nodig is. Ik zou je wiilen adviseren om ook eens bij www.weerstationkopen.nl te kijken en even contact op te nemen met dick (nee ik heb geen aandelen, maar wel zeer goede ervaring met zijn bedrijf en service).