Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door soetie
helaas de alecto ws4500 valt af.
Heb bij alecto navraag gedaan maar deze heeft geen upload mogelijkheid

Welke andere hebben we dan nog meer tegen betaalbare tarieven :)
misschien weet iemand nog betere -- 2ehands opties?

zit marktplaats ook al een beetje in de gaten te houden maar dat is ook niet heel veel!
Door Snarf2000
Nou heb ik ook nog een "vervelende" tip voor je.

Wacht met aanschaf van een weerstation, welke je eigenlijk niet wil.

Mijn advies:
Wacht nog een poosje en spaar voor iets wat je WEL wil hebben.
Ik weet uit eigen ervaring dat een goed weerstation leuker is dan een "huis, tuin en keuken" station.

Het is niet zo dat ik alle goedkope weerstations afkraak, maar ik wil je behoeden voor dubbele kosten.
Met een duurder model heb je alle mogelijkheden die je wil hebben.

Plaats anders een topic in Aangeboden / Gezocht.
Misschien krijg je een geweldige aanbieding.

Frans
Door soetie
Hoi Frans,

heb je ook wel gelijk in! Maar gezien het feit dat ik een starter ben wil ik aan de andere kant ook niet gelijk heel veel geld er tegen aan gooien.

maar goed ik ga in elk geval je advies volgen.

dank!
Door walberg
soetie schrijft:
helaas de alecto ws4500 valt af.
Heb bij alecto navraag gedaan maar deze heeft geen upload mogelijkheid

Welke andere hebben we dan nog meer tegen betaalbare tarieven :)
misschien weet iemand nog betere -- 2ehands opties?

zit marktplaats ook al een beetje in de gaten te houden maar dat is ook niet heel veel!

Wat bedoel je met geen upload? dat de gegevens niet direct naar een "host" toe gaan?
Ik zat ook naar dit systeem te kijken maar ik begreep die upload niet, wat bedoel je hiermee?

Bob
Door soetie
Precies,
Je kunt dus de gegevens niet rechtstreeks uploaden.
--------
DIt is het antwoord van alecto:
De WS-4500 haalt alleen weergegevens van internet.

Dit gaat zonder PC.

Deze gegevens kunnen niet uit het weerstation worden gehaald om deze weer op internet te zetten.

Dus alleen gegevens ontvangen van internet.

succes.
------

Helaas want dat was een relatief goedekoop geweest, prijs verhouding!
Door walberg
Jammer, ik was al een tijdje bezig voor een weerstation, las op een ander forum (gifkikkerforum) van iemand die een ws4000 had dat deze aardig beviel, alleen deze man gebruikte het dus lokaal, niet voor een weerstation. Ik dacht hee met die 4500 heb ik geen 24 uurs pc nodig, maar dat is dus ook niet helemaal waar begrijp ik. Jammer.

Bob
Door soetie
Ik had dus ook gedacht dat dit een perfect systeem was ook qua prijs! Maar helaas deze functie
Mist dus!

Ben wel benieuwd wat jij nu voor systeem in het vizier hebt!

Hou me ff op de hoogte
Door poldeleeuw
Ik zal het zeggen, soetie! :)

Doe zoals ik en koop een Alecto WS-4000. Echt een leuk station om mee te beginnen en zeker waar voor het geld (99.99 euro bij Conrad). Compatibel met software zoals Weather Display en Cumulus.