Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door poldeleeuw
Ja pc moet aanstaan, dat wel. Maar een weerstation met eigen upload zal je wel niet vinden aan een lage prijs denk ik.
Door walberg
poldeleeuw schrijft:
Ik zal het zeggen, soetie! :)

Doe zoals ik en koop een Alecto WS-4000. Echt een leuk station om mee te beginnen en zeker waar voor het geld (99.99 euro bij Conrad). Compatibel met software zoals Weather Display en Cumulus.

Ik heb op dit moment even mijn oog laten vallen op de ws-1080 is van verschillende merken te krijgen (soort ome) Lacrosse, Velleman en Ambient Wheather Deze is nagenoeg gelijk aan de Alecto 4000 alleen met een 2 keer zo hoge bandbreedte (867 mhz) en dat lijkt mij veel betrouwbaarder.
Door walberg
poldeleeuw schrijft:
De ws-1080 is inderdaad hetzelfde als de Alecto 4000. De Alecto 4000 heeft btw ook 867 Mhz... :)

Dit antwoord is 20 bonuspunten waard. Vond het al vreemd, die modellen zien er ook allemaal hetzelfde uit leken mij oem producten (oem werd eerder in een vorig bericht in ome veranderd door mijn systeem sorry) . Ik zag alleen dat die 1080 zogenaamd 867 zou doen. Dan is de Alecto stukken goedkoper.
Door poldeleeuw
Ik kan ook nog zeggen dat de Alecto 4000 zeer goed is in data versturen via de 867 Mhz. Ik heb nu mijn console + computer op zolder staan en de data komt mooi door. De buitensensor en zender staat buiten achteraan in de tuin. De afstand tussen de console en de zender is ongeveer een 20 tal meter.

Ook de batterijen zijn zeer goed. Heb hem nu 1 jaar (iets meer) en nog altijd geen melding dat ze bijna plat zijn. Zolang de binnenunit via usb verbonden is hoeven er zelfs geen batterijen in. Als er toch insteken dienen ze voor backup bij stroompanne.

Ook de data wordt goed verwerkt door Weather Display en Cumulus. Ik zou zeggen: zeker het kopen waard!
Door soetie
de alecto ws4000 is voor mij (beginner) wel erg interessant. Heeft wel geen continue upload functie wireless maar anders word het toch even te duur!