Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door ballegooijen
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Onlangs ben ik begonnen met een weerstation (TFA Nexus).
Nu zit daar wel standaard software bij maar daar kun je niet zo veel mee. Ik heb nu het programma PC-wetterstation geïnstalleerd (de gratid versie) en dat ziet er al een stuk beter uit. Mijn vraag aan jullie is of dit goede (de beste?) software is of dat er andere pakketten zijn die beter werken. Als dit een goed pakket is is het dan nodig om een geregistreerde versie aan te schaffen?
Door wslangerak
SpeedyGJ schrijft:
Je hebt ook nog Weather Display en Cumulus.

Cumulus werkt niet met de TFA Nexus.
WD bevalt mij uitstekend (je moet daarvoor wel een licentie aanschaffen) maar is voor een beginner niet echt gebruikersvriendelijk.
Door Mike
Hoi Johan, ik denk dat elk weerprogramma wel zijn plus en min punten heeft.
Ik zou zeggen gewoon wat uitproberen, dan merk je zelf wat jij prettig vind om mee te werken.

Wat je ook kan doen is even rondkijken op de diverse weersites en dan kijken of je iets ziet wat je dan ook wel zo wil hebben, dan kan je vaak wel zien, en anders even vragen, met welke software er wordt gewerkt.

Wat registratie betreft, vaak werken geregistreerde versies met meer beschikbare funcies en ook kan het zo zijn dat de gratis versies bv maar beperkt uploaden naar een site, dus bv na 1,5 uur dan stopt het programma ermee.

Ikzelf gebruik Weatherlink, maar weet niet of dit ook samenwerkt met jou weerstation.

Groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
Wd kun je 30 dagen proberen, daarna registreren anders kun je geen gebruik meer maken van het programma.
Weatherlink heeft geen registratie nodig maar dat is vrij simpel: Als ik wl op internet zet dan hebben de non vp(2) gebruikers er niks aan omdat het alleen met vp(2) werkt en niet met andere weerstations.
Door petergroeneveld
Jaren geleden onwetend als beginner Weather Display gekocht en geen spijt van gehad. Ze hebben een heel goed uitgebreid forum waar je van alles en nog wat kunt vinden en vragen. Hier haal ik zelf ook de info vandaan, zo ga je steeds beter het programma leren kennen en dan wordt het vanzelf ook gebruiksvriendelijk.

Ook kun je daar vele php scripts vinden die op WD zijn gebaseerd en die je dan voor je eigen website kunt gebruiken.

Zelf zou ik je WD aanraden, een zeer uitgebreid en compleet programma, maar kijk even om je heen er zijn ook nog andere programma's. Mensen die andere programma's gebruiken kunnen hier misschien wat meer over vertellen.

Succes met je keuze,

Peter.
Door eugel
Zelf werk ik hier al 6 jaar met wswin.
Werkt prima en je kunt(als je het wat onder de knie hebt) zeer veel mee doen op het gebied van variabelen.
Als je duits een beetje beheerst zijn onderstaande links zeer zeker de moeite waard.
http://www.pc-wetterstation.de/
http://www.wernerneudeck.de/wetter/faqprobs/index.html
er is een 30 dagen versie vrij beschikbaar, en mocht je het programma kopen voor die €30 is het een prikkie, gezien de kosten van andere betaalde weersoftware.

Succes met je keuze.

Groeten Marcel.
Door ballegooijen
Mijn dank voor de vele reacties. Ik heb wat verschillende programma's bekeken en heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor PC Wetterstation. Een van de voordelen vind ik dat je kunt kiezen voor de Nederlandse taal.
Nogmaals iedereen bedankt voor de adviezen.

Johan