Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSWijk
dibasta schrijft:
@Theo,

Ik heb met grote intresse je post gelezen, en?? heb die gekopieert en ga dit even uitprinten!!

zeer leerzaam!

...dat ik dit van jou ga bestuderen, dus ga ik voor even het schoolbankje in :laugh: :laugh: :laugh:

Theo Bedankt!!

Dualfoot ook super bedankt!

Gr,
Peter.

En zo hoort het ook...:woohoo:

Wat er hier uitgelegd staat is zo'n beetje de basis voor het zelf via php / html in elkaar kunnen sleutelen van pagina's met weergegevens.
Het enige wat er nog niet in uitgelegd staat, is hoe je het weer kan laten geven (wat nu door je actueel pagina wordt gedaan).

En als je liever niet in de testtags.txt gaat zitten expirmenteren, kan je het ook nog in een eigen file doen. Daar waar je in WD de testtags.txt en testtags.php hebt aangegeven als source en output, kan je ook een eigen txtfile zetten die naar php moet worden geconverteerd. En dat is dus waar ik mee aan het expirimenteren ben...

Begin hier mee:
Neem bijvoorbeeld de testtags.txt, kopieer die naar eigentest.txt en zet die ook in de webfiles directory.
Zet in WD (bij webfiles/web page setup - Custom web page setup) bij local file name 2 "eigentest.txt" en bij remote file name 2 eigentest.php (local filename 1 staat je testtags.txt al).
Kijk dan of er op je website een file geplaatst wordt met de naam eigentest.php.

Als dat werkt, kan je de eigentest.txt aan gaan passen en kijken of er inderdaad een eigentest.php verschijnt met de wijzigingen er in die je hebt doorgevoerd.

Vervolgens maak je een .php file bijvoorbeeld met de naam display-eigentest.php
Zet hierin de volgende code:
Code: Selecteer alles
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<title>WD Tags uit eigentest.php</title>

<style type="text/css">
<!--
.stijl1 {color: #000000; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:14px}
.style1 {
   margin-left: 40px;
}
-->
</style>

</head>

<body>

Display of converted eigentest.txt to eigentest.php for php tags <br/>
Author: Theo Herber - Webmaster Weerstation-Wijk.nl <br/>

<?php include "**de directory naar je**/eigentest.php"?>

<br/>
<br/>
<table style="width: 500px">
   <tr>
      <td style="width: 33%">$time</td>
      <td style="width: 5%"></td>
      <td style="width: 58%"><? echo $time;?></td>
      <td style="width: 33%"> </td>
   </tr>
   <tr>
      <td style="width: 33%">$date</td>
      <td style="width: 5%"> </td>
      <td style="width: 58%"><? echo $date;?></td>
   </tr>
   <tr>
      <td style="width: 33%">$sunrise</td>
      <td style="width: 5%"> </td>
      <td style="width: 58%"><? echo $sunrise;?></td>
   </tr>
</table>
<p class="style1">
<br/>   
</p>

Zoek even de regel met

en zorg dat de tekst **de directory naar je** vervangen wordt door de juiste directory.
Zet deze file in je website neer en test door in de explorer/chrome/firefox or what ever je gebruikt rechtstreeks naar je website/filename te verwijzen.
Als het goed is kan je dan de gegevens zien die uit WD zijn geexporteert naar de PHP omgeven...

Natuurlijk moet je je displayfile (die je hierboven aangemaakt hebt), nog wel uitbreiden met de andere tags die je in je eigentest.txt hebt opgenomen...

Groeten

Theo

ps: en zo is er weer een stukje documentatie verschenen in een topic die daar eigenlijk helemaal niet voor bedoeld was.... :silly:
Door dibasta
Ho Ho Ho... niet zo snel allemaal hahaha... ;)

Morgen weer een dag, heb op het ogennblik de ogen vierkant strak staan, ik ga mijn weerhut uuhh... bed maar es opzoeken, m.vroeg gaat het wekkertje weer, 5:15u.

Thanx anyway!!

Gr,
Peter.
Door WSWijk
dibasta schrijft:
Ho Ho Ho... niet zo snel allemaal hahaha... ;)

Morgen weer een dag, heb op het ogennblik de ogen vierkant strak staan, ik ga mijn weerhut uuhh... bed maar es opzoeken, m.vroeg gaat het wekkertje weer, 5:15u.

Thanx anyway!!

Gr,
Peter.

Haha, tijd voor Afbeelding

Truste dan en suc6 morgen...

Theo
Door WSWijk
Voor diegene die er helemaal niets meer van snappen (ook omdat volgens mijn weergave hier het forum een beetje een rommeltje van de codes heeft gemaakt) zal ik een klein documentje in elkaar sleutelen.

Zal ook aan Luc vragen of hij ergens een ruimte heeft waar dit documentje kan worden opgeslagen, zodat iedereen in de toekomst hier wat aan heeft.

Ik ga straks aan het werk aan dit documentje en zal het in de loop van de dag plaatsen.

Groeten

Theo
Door WSWijk
Okay,

Ik heb het bestandje af. Het is aan dit bericht toegevoegd en geen (in mijn ogen) een duidelijke handreiking voor het gebruik van de tags uit WD.

Ik ben nog in overleg met Luc om deze hier ergens op de site te kunnen opslaan. Zodat we een kleine bibliotheek kunnen samenstellen met dit soort documenten.

De documenten zullen ook op mijn eigen site, weerstation-wijk.nl, te vinden zijn in het topic "handleidingen".

Groeten

Theo
Bijlagen
(58.5 KiB) 210 keer gedownload
Door BeArt
Top Theo,

Goed en duidelijk verhaal.
Kreeg alleen de zaak nog niet aan de praat door het ontbreken van de volgende instelling:

WD, Control Panel, Internet File Creation & Uploads, Setup Page#2 TAB

file#29 (Special custom file conversion)

Deze moest ik aanzetten om het php bestand te laten genereren.

Mvrg Bart.
Door dibasta
@Theo,

Bedankt!! heb inmiddels bestandje gedownload!!

nu maar es kijken hoe en wat.

Gr,
Peter.
Door WSWijk
Bestand versie 1.1

Toevoeging gemaakt (bedankt Bart) voor het aanzetten van de special file conversion.

Groeten

Theo
Bijlagen
(158.59 KiB) 218 keer gedownload