Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door PeterBl
Beste mensen,

Ik heb het programma "RadioCom 6" van Bonito aangeschaft om met de IC PCR1500 o.a. faxkaarten te ontvangen, maar je kan er nog veel meer mee ontvangen.

Wat de mogelijkheden zijn van RadioCom 6 is teveel om hier even te plaatsen, dus kan je zelf even bekijken via onderstaande link.

http://www.dolstra.nl/zldefault.htm

Op deze site moet je in het menu klikken op "Diverse ", en dan een stukje naar beneden scrollen, dan zie je vanzelf RadioCom 6 staan.

Nou ben ik benieuwd, zijn hier nog meer mensen die RadioCom 6 hebben, en er ervaring mee hebben ??

Groetjes,

Peter.
Door Mike
Ik ben benieuwd, misschien kan je tzt wat afbeelding plaatsen.

Maar zat er geen software bij de ontvanger dan?, en er zijn volgens mij zat gratis programma's te downloaden van amateurs die zelf dit soort software hebben gescheven, €229,- vind ik een hoop geld ;)

http://www.hffax.de/html/software.htm

Groeten, Mike.
Door PeterBl
Hoi Mike,

Bij de ontvanger zat wel software, maar daarmee kan je alleen de ontvanger bedienen en meer niet.

RadioCom 6 leek mij een mooi programma omdat je met 1 programma veel kan ontvangen en opslaan.

Zoals bijv. Fax weerkaarten van hamburg, Offenbach en Northwood, Synop code's, Navtax, sat. foto's enz.

En je kan een schema maken op welke tijden en op welke frequenties ontvangen moet worden en daarna wordt opgeslagen.

Echter 1 nadeel, er zit geen automatische FTP functie in.

ik heb al wat fax weerkaarten op m'n site gezet.

Groetjes,

Peter.
Door wslangerak
PeterBl schrijft:
... er zit geen automatische FTP functie in ...

Je kunt daar de FTP-functie van Weather Display voor gebruiken:

Control panel > FTP & Connections METER/NOAA > Tabblad "General FTP-functions".

Daar kun je een onbeperkt aantal files van je PC automatisch laten uploaden naar je site, zoals de meesten van ons het ook doen met de customtextout10.txt voor de datalevering aan HWA. Je kunt uiteraard ook plaatjes uploaden.