Koen,
Je bent waarschijnlijk op de
Installatie-homepage begonnen, gevolgd door keuze van de Debian-installatie-variant op de
webpage die daarachter hangt.
Momenteel krijg ik voor die varianten bij browser-aanroep een 404-fout:
blijkbaar iets loos met WeeWX's doc-sectie refererend aan installatie van WeeWX-versie 5.0
Als je WeeWX_5.0 gaat gebruiken, dan moet je trouwens opletten, want je moet gebruik maken van Python>3.6, en je mag geen gebruik meer maken van installatie via Setup.py
De
installatie-documentatie voor de oudere versie 4.10 is (nog) wel goed bereikbaar, en als ik die tekst en daarin de CLIs volg,
dan lijkt het alsof daarmee ongevraagd de 'laatste' versie van WeeWX wordt geïnstalleerd.
Die tekst heeft ook een zijdelingse referentie aan je genoemde foutmelding.
Kan me herinneren dat indertijd mijn installatie van WeeWX_4.8.0 ook niet helemaal glad verliep.
Uiteindelijk kwam bij mij de software van WeeWX terecht in de folder /home/weewx en werkt nu al een paar jaar prima.
File /var/log/sys is bij mij netjes aanwezig:
het kan verschil maken vanuit welk pad je de tail-aanroep doet.
Alternatief checken op aanwezigheid bijv. m.b.v. WinSCP.
Ongeveer een jaar geleden wel een onverwacht heel groot worden van diverse files meegemaakt en daardoor vastlopen van WeeWX,
maar dat is m.b.v. hints uit de zeer actieve
GoogleUserGroup_WeeWX verholpen:
ingreep = verwijderen van een aantal specifieke werkfiles, waarna WeeWX weer klein, vers begint, terwijl de database behouden blijft.
MVG, Anton
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....