Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door brugje
John,

Ik heb de nieuwste versie van Virtual VP V1.2.3
Met alle instellingen zoals jij aangeeft.

Jan
Door osjohn
Hallo Jan

Dit kan ik niet thuisbrengen;

'Connection lost! for direct USB, please disconnect, and then re-connect'

ook omdat je de virtualcompoort drivers in gebruik heb, er gaat iets mis met de drivers zodat hij de verbinding verbreekt met de vantage, hij hoort niet meer te schrijven over een USB connect, dat is nu een serial ( com ).

StarWatch controleert alleen als er wat met een programma gebeurt, niet als de hele verbinding met de vantage uitvalt.

Heb je de N8VBvComsetup-227 wel goed geinstalleert ??
Heb je de moederbord busdrivers geinstalleert ??

John
Door Epicratus
Is er iemand van jullie die mij eens uit kan leggen hoe ik VirtualVP aan de praat kan krijgen, mij lukt het in ieder geval niet. Ik draai onder Windows 7 64Bits en heb inmiddels wel de juiste drivers hiervoor te pakken en geinstalleerd. Ik heb ook het programma cp210x usb serial converter gedraaid en heb VirtualVP versie 1.2.3.69.
Ik heb dus eerst Weatherlink opnieuw geinstalleerd versie 5.6 en hierna geupdate naar versie 5.9.

Peter
Door osjohn
Epicratus schrijft:
Is er iemand van jullie die mij eens uit kan leggen hoe ik VirtualVP aan de praat kan krijgen, mij lukt het in ieder geval niet. Ik draai onder Windows 7 64Bits en heb inmiddels wel de juiste drivers hiervoor te pakken en geinstalleerd. Ik heb ook het programma cp210x usb serial converter gedraaid en heb VirtualVP versie 1.2.3.69.
Ik heb dus eerst Weatherlink opnieuw geinstalleerd versie 5.6 en hierna geupdate naar versie 5.9.

Peter

Peter

Het zal moeilijk zijn om een advies te geven over een 64bits Windows7, de drivers zullen lang nog niet aangepast zijn.

Maar heb je ook N8VBvComsetup-227 geinstalleert en via het programma gesaved ??, dat is noodzakelijk voor het draaien van VirtualVP, maar of het draait op Win7 64 ??
Anders kan je ook een ander com0com drive proberen, te downloden bij
http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html

Heb je bij Davis de cp210x usb serial converter V2 opgehaald en geinstalleert ??

John
Door Epicratus
osjohn schrijft:
Epicratus schrijft:

Peter

Peter

Het zal moeilijk zijn om een advies te geven over een 64bits Windows7, de drivers zullen lang nog niet aangepast zijn.

Maar heb je ook N8VBvComsetup-227 geinstalleert en via het programma gesaved ??, dat is noodzakelijk voor het draaien van VirtualVP, maar of het draait op Win7 64 ??
Anders kan je ook een ander com0com drive proberen, te downloden bij
http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html

Heb je bij Davis de cp210x usb serial converter V2 opgehaald en geinstalleert ??

John

Hallo John, de cp210x usb serial converter V2 heb ik geinstalleerd, de N8VBvComsetup-227 draait volgens mij niet onder W7 64, maar daar zal ik nog eens naar kijken. De com0com drive die ik nu heb geinstalleerd moest ik installeren onder de testmodus van Win7. Is er misschien een volgorde van installeren die ik moet aanhouden??

Peter
Door osjohn
Eerst zou ik de Com0Com installeren, daarna de VirtualVP.

VirtualVP neemt de koppeling van de Com0Com, logisch dat er dan een volgorde is.

Wel zou ik eerst de N8VBvComsetup-227 goed verwijderen.

John
Door brugje
Ik ben het nu zat en ga dit weekend Windows XP er opnieuw opzetten na een format C:

Welke volgorde moeten de programma's worden geinstalleerd ???

Eerst Windows XP met alle updates neem ik aan en Mcafee total protection.

Ik wil de volgende programma's er op zetten.
Start watch 1.1.1
Virtual VP 1.2.3
Weatherlink 5.9.0 (USB)
Cumulus 1.8.8 (of 1.8.9)
WSWin 2.95.6 (of 2.95.9)

N8VBvCom 1.0.0.4 9-7-2005
CP210X USB to serial 5.3.0 8-7-2008

Daarnaast de volgende programma's :
Teamvieuwer (om op afstand deze computer te bedienen)
Active Webcam v7.9
Energy professional met EM1010PC via USB aangesloten om Elektra en gas verbruik bij te houden.

Jan
Door osjohn
brugje schrijft:
Ik ben het nu zat en ga dit weekend Windows XP er opnieuw opzetten na een format C:

Welke volgorde moeten de programma's worden geinstalleerd ???

Eerst Windows XP met alle updates neem ik aan en Mcafee total protection.

Ik wil de volgende programma's er op zetten.
Start watch 1.1.1
Virtual VP 1.2.3
Weatherlink 5.9.0 (USB)
Cumulus 1.8.8 (of 1.8.9)
WSWin 2.95.6 (of 2.95.9)

N8VBvCom 1.0.0.4 9-7-2005
CP210X USB to serial 5.3.0 8-7-2008

Daarnaast de volgende programma's :
Teamvieuwer (om op afstand deze computer te bedienen)
Active Webcam v7.9
Energy professional met EM1010PC via USB aangesloten om Elektra en gas verbruik bij te houden.

Jan

Na XP eerst de moederbord drivers, busdrivers, inf. drivers, geluidskaart, video, etc.
Het beturingsysteem moet eerst compleet en probleemloos draaien voordat de weersoftware geinstalleert wordt, daarna het antivirus programma.

Daarna eerst, zonder de logger aan te sluiten, weatherlink, na de instalatie zet je weaterlink in de software op serieel ( com ), zal wel com 3 worden.
Nu sluit je de USB-logger aan en laat je weaterlink zoeken naar je logger op de com-instellingen, eenmaal gevonden ( driver CP210X_USB_Serial_Converter_ver2.exe, die kan je ook zelf bij Davis ophalen en voordat je de USB logger inplug installeren. ) sluit je WL af en zet de virtualcompoort op 19200bits/sec in je hardware.

Bovenstaande moet eerst goed draaien !!!

Daarna weatherlink afsluiten en driver "N8VBvComsetup-227" installeren, via je bureablad openen en saven !!!

Dan Virtual VP 1.2.3 installeren en op com 3 zetten, waarna je weatherlink op een andere compoort of IP kan zetten.

Ik zou met Start watch 1.1.1 zo lang mogelijk wachten, omdat het volgens mij de meeste moeilijkheden kan geven. ( zelf geen goede ervaring met start watch )

Je kan ook nog VP-Live gratis ophalen, werk perfect voor je eigen controle van de data.

Als alles goed en stabiel draait maakt het verder niets uit wat je intalleert, ook de volgorde niet.

Groeten John en succes
Door Epicratus
Ik heb inmiddels de moed opgegeven ik heb vanalles geprobeerd, maar krijg VirtualVP niet aan de praat onder W7 64.
Heb er ff geen zin meer in.

Peter
Door pb2rdf
Ik heb nog geen ervaring met VirtualVP, maar kan het niet zo zijn dat hoe meer (weer)applicaties je hebt draaien des te meer rekenkracht je nodig hebt van je PC ?

En vragen de programma's allemaal hun eigen gegevens op uit de VP2 console, of zit er een database, buffer tussen van VirtualVP?

Als alle programma's hun data uit de VP2 console halen kan ik me voorstellen dat met veel (weer)applicaties er af en toe een connectie probleem optreed.

grtn, Peter