brugje schrijft:
Ik ben het nu zat en ga dit weekend Windows XP er opnieuw opzetten na een format C:
Welke volgorde moeten de programma's worden geinstalleerd ???
Eerst Windows XP met alle updates neem ik aan en Mcafee total protection.
Ik wil de volgende programma's er op zetten.
Start watch 1.1.1
Virtual VP 1.2.3
Weatherlink 5.9.0 (USB)
Cumulus 1.8.8 (of 1.8.9)
WSWin 2.95.6 (of 2.95.9)
N8VBvCom 1.0.0.4 9-7-2005
CP210X USB to serial 5.3.0 8-7-2008
Daarnaast de volgende programma's :
Teamvieuwer (om op afstand deze computer te bedienen)
Active Webcam v7.9
Energy professional met EM1010PC via USB aangesloten om Elektra en gas verbruik bij te houden.
Jan
Na XP eerst de moederbord drivers, busdrivers, inf. drivers, geluidskaart, video, etc.
Het beturingsysteem moet eerst compleet en probleemloos draaien voordat de weersoftware geinstalleert wordt, daarna het antivirus programma.
Daarna eerst, zonder de logger aan te sluiten, weatherlink, na de instalatie zet je weaterlink in de software op serieel ( com ), zal wel com 3 worden.
Nu sluit je de USB-logger aan en laat je weaterlink zoeken naar je logger op de com-instellingen, eenmaal gevonden ( driver CP210X_USB_Serial_Converter_ver2.exe, die kan je ook zelf bij Davis ophalen en voordat je de USB logger inplug installeren. ) sluit je WL af en zet de virtualcompoort op 19200bits/sec in je hardware.
Bovenstaande moet eerst goed draaien !!!
Daarna weatherlink afsluiten en driver "N8VBvComsetup-227" installeren, via je bureablad openen en saven !!!
Dan Virtual VP 1.2.3 installeren en op com 3 zetten, waarna je weatherlink op een andere compoort of IP kan zetten.
Ik zou met Start watch 1.1.1 zo lang mogelijk wachten, omdat het volgens mij de meeste moeilijkheden kan geven. ( zelf geen goede ervaring met start watch )
Je kan ook nog VP-Live gratis ophalen, werk perfect voor je eigen controle van de data.
Als alles goed en stabiel draait maakt het verder niets uit wat je intalleert, ook de volgorde niet.
Groeten John en succes