Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
Snarf2000 schrijft:
Hoi Peter.
Toevallig, heb ik gisteravond yawcam op xp geinstalleerd. (nieuwe download)
Tijdens de installatie kwam de melding van Java installeren.

De nieuwste versie, neem ik aan,is automatisch geinstalleerd.
Bij mij draaide het in 1 keer, dus denk ik ook niet dat Java hier debet aan is.
Ik zei nog: "3 Billion devices run Java, behalve die pc van mij".:cheer:

Frans

Goedemorgen,

dat denk ik dus ook ! ;)

Gr,
Peter.
Door dibasta
[img size=292]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/yawcam1.jpg[/img] dit is dus wat ik zie, links midden/boven staat dan de tekst: Err. Chk Host! Usr Online?

En bovenaan staat Camera gericht op het Noord - Westen

Das toch raar dit??

Gr,
Peter.
Bijlagen
yawcam1.jpg
yawcam1.jpg (5.99 KiB) 2994 keer bekeken
Door Snarf2000
Helpt deze opmerking?
Gevonden via google:

Please check the source for the HTML page and see that Host parameter is correct in the Applet tag. You should have a line looking something like this in HTML:
Code:

where server.com is your public address to the computer where Yawcam runs. Sometimes Yawcam can get confused when the ip has changed.

If host value is not the value you "forced" in the settings, then temporary try to change the value in the settings to something else. click OK on the settings, and then go back and change the value back to the real value.

Frans
Door dibasta
Snarf2000 schrijft:
Helpt deze opmerking?
Gevonden via google:

Please check the source for the HTML page and see that Host parameter is correct in the Applet tag. You should have a line looking something like this in HTML:
Code:

where server.com is your public address to the computer where Yawcam runs. Sometimes Yawcam can get confused when the ip has changed.

If host value is not the value you "forced" in the settings, then temporary try to change the value in the settings to something else. click OK on the settings, and then go back and change the value back to the real value.

Frans

Zal vanmiddag dat ontcijferen hihi... moet er nu vandoor!!

groetjes,
Peter.
Door powerr
Als je uitzendt op een publiekelijk ip-adres kun je ook niet in je eigen netwerk het beeld bekijken via dat adres. Probeer dan eens je lokale ip-adres (192.168.*.* o.i.d.).

Ik heb hier dus ook wel beeld na circa 10 seconden (Internet Explorer 9).
Door hanszzz
Hallo Peter klopt dat het beeld niet vloeiend gaat maar om de 1 of 2 sec weer een plaatje?
Naar aanleiding van jou heb ik hier yawcam ook even geinstaleert en de cam ook even naar NW gericht ben benieuwd als de beelden wel vloeiend gaan.

Grt Hans
Door Adriaan
dibasta schrijft:
Adriaan schrijft:
Volgens mij kan Internet explorer niet met Mpeg overweg. Dus probeer het even in een andere browser om dat te testen. Als het juist met javascript werkt dan is dat het dus niet maar dan is mogelijk javascript in een browser niet "aangezet". In yawcam kan je ook het een en het ander veranderen over wat je precies gebruikt voor stream, dus denk ff pielen daarmee..

Succes!

Hallo Adriaan,

Maar het is toch raar, dat ik eergisteren, op 2 pc's wel gewoon beeld had, en nu spontaan niet!!
dus persoonlijkt lijkt mij het onwaarschijnlijk dat Java hier iets van doen heeft.

Gr,
Peter.

Hoi Peter (en anderen),

Java is inderdaad het probleem niet. Yawcam is geschreven in Java en als het programma gewoon opstart dan werkt Java prima. Ik had het echter over Javascript wat iets heel anders is.

Als het op 2 pc's wel werkt en een derde niet dan lijkt het een client probleem en als je gebruikt maakt van de javascript-stream optie van Yawcam dan is het mogelijk dat in een browser javascript niet aan staat of niet goed functioneert.

Het ligt er maar net aan welke stream type je hebt ingesteld. Je kan ook kiezen voor "java-applet" en in dit geval moet er op elke pc die de stream wil bekijken wel Java zelf zijn geïnstalleerd (met correcte versie).
Als je voor de laatste optie zou kiezen namelijk Mpeg dan heb je waarschijnlijk het vloeiendste beeld maar mogelijk ondersteunen niet alle browsers dit zoals misschien Internet Explorer (niet getest nog dit).

Ik denk qua vloeiendste beelden dat dit de ranglijst is:
1. Mpeg.
2. Java-applet.
3. Javascript.

Ik heb gewoon voor de javascript optie gekozen omdat die grootste kans heeft om gewoon te werken bij "kijkers" en het zuinigst is met bandbreedte.

Dit is mijn yawcam stream: http://meteomenterwolde.nl/webcam.php
(Mocht het niet werken, laat het me weten!).

Hopelijk verduidelijkt dit een beetje!

Groeten,
Adriaan.
Door dibasta
Adriaan schrijft:
dibasta schrijft:
Adriaan schrijft:
Volgens mij kan Internet explorer niet met Mpeg overweg. Dus probeer het even in een andere browser om dat te testen. Als het juist met javascript werkt dan is dat het dus niet maar dan is mogelijk javascript in een browser niet "aangezet". In yawcam kan je ook het een en het ander veranderen over wat je precies gebruikt voor stream, dus denk ff pielen daarmee..

Succes!

Hallo Adriaan,

Maar het is toch raar, dat ik eergisteren, op 2 pc's wel gewoon beeld had, en nu spontaan niet!!
dus persoonlijkt lijkt mij het onwaarschijnlijk dat Java hier iets van doen heeft.

Gr,
Peter.

Hoi Peter (en anderen),

Java is inderdaad het probleem niet. Yawcam is geschreven in Java en als het programma gewoon opstart dan werkt Java prima. Ik had het echter over Javascript wat iets heel anders is.

Als het op 2 pc's wel werkt en een derde niet dan lijkt het een client probleem en als je gebruikt maakt van de javascript-stream optie van Yawcam dan is het mogelijk dat in een browser javascript niet aan staat of niet goed functioneert.

Het ligt er maar net aan welke stream type je hebt ingesteld. Je kan ook kiezen voor "java-applet" en in dit geval moet er op elke pc die de stream wil bekijken wel Java zelf zijn geïnstalleerd (met correcte versie).
Als je voor de laatste optie zou kiezen namelijk Mpeg dan heb je waarschijnlijk het vloeiendste beeld maar mogelijk ondersteunen niet alle browsers dit zoals misschien Internet Explorer (niet getest nog dit).

Ik denk qua vloeiendste beelden dat dit de ranglijst is:
1. Mpeg.
2. Java-applet.
3. Javascript.

Ik heb gewoon voor de javascript optie gekozen omdat die grootste kans heeft om gewoon te werken bij "kijkers" en het zuinigst is met bandbreedte.

Dit is mijn yawcam stream: http://meteomenterwolde.nl/webcam.php
(Mocht het niet werken, laat het me weten!).

Hopelijk verduidelijkt dit een beetje!

Groeten,
Adriaan.

Hallo Adriaan,
Zijn er optie's in Yawcam waar je dat in kunt stellen? (Java-applet en Javascript)
want ik zie daar weinig optie's daarover.

Ter aanvulling, als ik mijn link: http://192.168.1.12:8090 wil bekijken op alle 3 PC's krijg ik dezelfde melding als eerder in dit topic!!
Alleen is het mogelijk het voorbeeldvenster van yawcam te zien, maar dat zal logisch zijn.

Gr,
Peter.
Door Snarf2000
Nou, zonder woorden moet dit ook lukken.
Bijlagen
y1.JPG
y1.JPG (55.6 KiB) 2994 keer bekeken
Door Snarf2000
en deze
Bijlagen
y2.JPG
y2.JPG (61.55 KiB) 2994 keer bekeken