Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door djdive
Hey Joeri,
Zeker intressant om in de gaten te houden.
Inmiddels is mijn onweer detectie on de lucht (geheel draadloos zoals ik hem wilde maken middels een Wifi verbinding).

Het wel iets last van de Wifi verbinding zelf deze werd als storing opgepikt maar heb dit middels een losse ABS kast kunnen oplossen.

Inmiddels ook de website aangepast zodat ik zelf het e.e.a. middels een frame kan weergeven in mijn eigen website, hij is nog niet af want ik wil hem nog gaan vertalen naar het Nederlands en wil een paar functies er uit halen maar hier alvast de link:

Direct link onweer detectie

of

middels iframe in weersite

Gr,
Dieuwert
Door poldeleeuw
Mooi gedaan man! Hoe heb je dat dan gedaan met wifi? Dat intereseerd mij ook wel.
Door djdive
Dat is eigenlijk niet zo moeilijk.

wat heb je nodig een RS232 converter zoals deze
Link

Wanneer je deze RS232 converter gaat gebruiken zijn er een paar dingen die je moet instellen/installeren.

Om te beginnen moet je via een pc de converter 1 malig instellen zodat hij weet met welke netwerk hij verbinding mag maken waarnaar je hem kan koppelen aan je PCB (let er op hij moet wel ongeveer een meter van je antenne vandaan zitten anders krijg je vreemde onweer detecties :angry: .
Hierna moet je op je pc waar je de onweer detectie software draai ook nog iets installeren en dat is een hulp programma welke het mogelijk maakt om de converter te koppelen aan een virtuele com poort.
Hiermee maak je feitelijk een compoort aan die gebruikt kan worden voor de software.

Mocht je een converter willen gebruiken zonder de WiFi maar gewoon over een ethernet kabel dan kan dit ook hiervoor kan je deze bijvoorbeeld erg goed gebruiken link

Deze gebruik ik zelf ook voor mijn Davis weerstation welke in de huiskamer staat maar middels het netwerk zijn compoort met een meter of 20 heeft verlengt naar mijn weer server toe.
Gr,
DJ
Door nolversteeg
Hallo DJ, en mede project bliksemdetectievrienden,

Uiteindelijk een heel leuk project om aan mee te doen.

Maar!! gezien de ervaringen van afgelopen dagen was het niet zinvol om dit systeem te gebruiken , wel om te bouwen als uitdaging, en mee te doen met het project.
De verworven data voor de plaats waar vanaf je meet, Mail van blitzortung "binnen een straal va 30 Km niet te meten" en maak hier maar 60 KM van. Hierdoor ben je afhankelijk van stations die hier buiten liggen 3 actief . Afgelopen dagen best wat kunnen instellen aan gevoeligheid, maar als de ontladingen in de buurt beginnen te komen laat het systeem het af weten door interferience en begrijpelijk.
En ontladingen in Verweggistan kan ik niets mee wel leuk voor daar maar niet voor Nederland.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door djdive
Nol,

Zou het eventueel ook kunnen dat je antenne te gevoelig is?
Ik zit te hopen dat de onweer bui die nu in noord Frankrijk zit mijn kant op kom zodat ik dit kan testen hoe hij op korte afstanden is.

Ik hoor het wel.
Gr,
DJ
Door nolversteeg
Hallo DJ,

De laatste meting die ik heb kunnen doen is halverwege Parijs en Eindhoven.

Ik heb de antenne even naar binnen gehaald, omdat de electronica nog niet tegen regen beschermd was, de gain staat momenteel op zijn laagst en de antenne is afgesloten met de jumpers, en nog teveel ontladingen ,dus wat ik al eerder zij de ontladingen binnen ons gebied zullen door andere gedaan moeten worden, met de laagste gain kan ik europa niet bedekken , dus nog even een gemiddelde zoeken .

groeten Nol

,
Door djdive
Nol,

Staat jou omgeving nu online? want op dit moment trekt er over mijn regio een aardige onweer bui over dan kan ik mijn inslag info vergelijken met die van jou.

Gr,
DJ
Door nolversteeg
Hallo,DJ,

De detector is niet off line geweest, op het ogenblik komt er een nieuwe golf aan vanuit zuid limburg.
Bijlagen
bliksem.GIF
bliksem.GIF (43.56 KiB) 3841 keer bekeken
Door poldeleeuw
Hallo,

De betaling is gedaan en verwacht mijn IC's en GPS ergens volgende week...

Natuurlijk net te laat voor prachtige onweders te registreren maar in sept en okt kan het ook nog aardig onweren door de grote temperatuursverschillen en het warme zeewater.
Door Rini
Hi,

Kan je ook met de TOA mee doen als je de L+R Project print hebt ?

Gr Rini
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17