Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door petergroeneveld
Epicratus schrijft:
Ik heb inmiddels de moed opgegeven ik heb vanalles geprobeerd, maar krijg VirtualVP niet aan de praat onder W7 64.
Heb er ff geen zin meer in.

Peter

Weet niet of je het al hebt geprobeerd maar op deze manier moet je VVP installeren.

En op deze manier moet je de driver onder Windows 7 64bit installeren.

Zo zou het moeten werken aldus de ontwikkelaar van VVP.

Succes.
Door brugje
Ik heb mijn laptop zondag voorzien van een nieuwe installatie van windows XP.
Alle updates er op gezet en daarna Mcafee.
Toen dit helemaal klaar was heb ik weatherlink er op gezet.
Vervolgens Vantage Pro2 via USB aangesloten en weatherlink vond de vantage op com4.
Voor ik verder ben gegaan geprobeert of weatherlink nu wel wilde uploaden naar internet. Helaas dit gaf de zelfde foutmelding 'error reading data from the station'
en wordt er niets naar internet verzonden. Dus weatherlink werkt wel via de com poort maar geeft bij uploaden een fout. Daarna VVP er opgezet en weatherlink via IP aangesloten, nu kan ik wel uploaden. Tot nu toe 1x connection lost gehad. Dus het opnieuw inrichten van mijn laptop heeft een soort tijd gekost maar heeft niet het gewenste resultaat. Dat weatherlink via IP draait is niet erg maar de conection lost melding is zeer irritant.

Jan
Door brugje
Update:

Na het her-installeren van windows had ik nog enkele keren problemen met connection lost. Via dit forum bij het programma Fling uitgekomen om de data te uploaden naar mijn website. Ik laat nu wswin en weatherlink hun data in een aparte map zetten en laat fling deze om de 2 minuten uploaden. Sind ik weatherlink zelf niet meer via zijn eigen FTP de data liet uploaden had ik geen connections lost meer voor 3 maanden.

Tot vorige week plotseling het probleem zich weer voordeed en wel enkele keren per dag. De laptop die ik er voor gebruik is alleen voor de weerprogamma's en enkele webcams(beveiliging). Het enige wat er was verandert was een automatische update van Mcafee total protection naar een geheel nieuwe versie. Omdat de connection lost zich om de paar uur ging herhalen heb ik Mcafee vanmorgen gedeinstalleerd. Sindsdien nog geen probleem weer gehad. Ik wacht het nog een paar dagen af. Ik laat het jullie nog wel even weten of alles nu weer goed gaat.

Jan
Door Master
Ja had op het werk ook mcafee, en de software waar ik mee werk Dynastrip wilde niet meer fatsoenlijk werken, omdat mcafee gewoon dll bestanden blockt.

Dit werd na elke update erger, en heb toen die hele shit afee eraf gegooit.
Nu werkt alles weer na behoren. B)
Door brugje
Sinds deinstallatie van Mcafee meer dan 1 week geleden heb ik geen connection lost meer gehad.
Dus alle problemen mbt tot de USB-datalogger / VVP / Weatherlink werden dus veroorzaakt door Mcafee Total Protection.

Topic kan worden gesloten, probleem is hiermee opgelost voor mij.

Jan