Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
SpeedyGJ schrijft:
Die website is niet helemaal in orde, de css style bestand mist, zorg dat de link naar de .css bestand juist is.

Voor de rest, real time is helemaal niet moeilijk om aan de praat te krijgen, je moet alleen de link in het bestand cumulusRealtime.xml naar het juiste bestand realtime.txt.
Open het bestand cumulusRealtime.xml met wordpad en kladblok of een ander html editor.
Bij Adres moet je dus de pad aangeven waar je realtime.txt staat, in mijn geval dus: http://www.weerstation-holwerd.nl/weer2/realtime.txt

Succes en als het niet lukt dan hoor ik het wel ;)

P.S heb je prive bericht gelezen ;)

Krijg het niet voor elkaar. Ik kan de.css niet vinden. Of wordt hier het bestand weatherstyle mee bedoelt? Maar hier zijn er 2 van. tw een in de map webfiles en een in de map web. Ik heb ze beiden geprobeerd te uploaden maar geen resultaat.
Cumulus realtime heb ik nog niet geprobeerd. eerst zoals je schrijft de website op orde krijgen. Natuurlijk doe ik iets fout maar ik weet niet wat.
Door eugel
SpeedyGJ schrijft:
Alles op een rij:

Software is stabiel zelfs bij 2seconden update.

Stabiel zie ik. Op welk besturingssysteem?

Lees op de site dat het werkt onder XP Vista maar werkt het ook op een server editie van windows? b.v 2000 enof 2003?
Ben hier wel benieuwd naar. Of is er iemand die dit (al) gestest heeft?

Groet Marcel eugelink

Weerstation Hengelo gld
Door SpeedyGJ
Willy Peters schrijft:

Krijg het niet voor elkaar. Ik kan de.css niet vinden. Of wordt hier het bestand weatherstyle mee bedoelt? Maar hier zijn er 2 van. tw een in de map webfiles en een in de map web. Ik heb ze beiden geprobeerd te uploaden maar geen resultaat.
Cumulus realtime heb ik nog niet geprobeerd. eerst zoals je schrijft de website op orde krijgen. Natuurlijk doe ik iets fout maar ik weet niet wat.

Welke bestanden staan er nu dan in de map?
Volgende bestanden moet in de map staan en ga hier even vanuit dat het dus bij mij zo staat in de hoofdmap weer2:

1: gauges.htm
2: index.htm
3: Picture.jpg
4: realtime.txt
5: record.htm
6: trends.htm
7: [b]weatherstyle.css

8: wz_jsgraphics.js
9: yesterday.htm[/b]

Ook moet de volgende mappen in de dezelfde map staan, dus weer2.
Map: dbimages
In deze map staan 22 afbeeldingen in en 2 .js bestanden.

Map: Fonts
In deze map staan de volgende bestanden:
ARIAL.TTF
ARIALDB.TFF
verdana.TFF

Map: images
In deze map staan 23 PNG afbeeldingen
En de volgende afbeeldingen:
moon.bmp
Picture.jpg

Het kan zijn dat er ook gauges.htm erin staat maar kan ook een fout van mij zijn.

Zo moet het er dus in staan. Dus zorg dat die .css bestand gewoon in de map staat waar de index.htm staat.
Door Willy Peters
Alvast bedankt, ik zal vanavond even kijken welke files er in mijn mappen staan.
Hoe geef je in het programma aan als je een hele map wilt uploaden? Zover ik het gezien heb kun je alleen losse files uploaden.

groet,

Willy Peters
Door SpeedyGJ
Ik heb gewoon de realtime aan staan.
Bij opties / internet / files heb ik het volgende staan.

De volgende heb ik aangevinkt:
Includes standard files
Includes images files

Naast dit upload ik ook de realtime.txt.
Door SpeedyGJ
Cumulus 2 Alpha is online gezet (zie forum)

Jammer dat ze de solar nog niet hebben bijgedaan, naast dit mist ook het internet optie, betekent echter wel dat dit programma volledig opnieuw is opgebouwd, zelf vind ik dit 1 van de betere software die er op i-net te vinden is, zonder enige poetspats waar je door 100 tal menu's moet doorzoeken om ergens te komen ;)

Heb zelf even snel gekeken en ziet er zeer goed uit, ook de vernieuwde grafieken zijn top, Cumulus realtime zit er nu ook bij waardoor je zonder internet ook het scherm voor je kunt krijgen, de full screen optie komt er nog in. Naast dit een complete vernieuwd namelijk aan de rechterkant waar je alle data van temp/neerslag/wind kunt bekijken, ook de meters van de wind staan erbij :)

Kortom, alleen de solar en internet optie er nog bij en dan kan Cumulus 2 het overnemen :) als ze nou ook nog goeie grafieken erbij doen dan kan ik overwegen om WeatherLink eruit te gooien en het beperken tot 1 programma :)

Wat wel heel erg jammer is dat je de WeatherLink data niet kan importeren, dan was het helemaal af geweest :)
Door Willy Peters

Speedy, wat bedoel je hier mee? volgens mij mis ik iets. Ik heb versie 1.8.7 draaien. Is Alpha dan een nieuwe versie? Ik heb gekeken op sandaysoft maar zie die versie zo niet staan? Misschien kun je iets duidelijker zijn?

groet,

Willy
Door Meteonoord
Willy Peters schrijft:

Speedy, wat bedoel je hier mee? volgens mij mis ik iets. Ik heb versie 1.8.7 draaien. Is Alpha dan een nieuwe versie? Ik heb gekeken op sandaysoft maar zie die versie zo niet staan? Misschien kun je iets duidelijker zijn?

groet,

Willy

Hi Willy,

Je moet kijken op http://sandaysoft.com/forum/viewforum.php?f=17

Groet,

Bert