Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door reitsma1960
Er is al veel op het forum geschreven over webcam software, maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik gebruik nu mijn logitech pro 9000 als web cam en wil graag live beelden weergeven. Wie heeft nu de gouden tip.
Welke software is daarvoor het beste te gebruiken en uitleg hoe het moet is ook zeer gewenst. In een ander topic heb ik al vermeld dat ik nu gebruik maak van de USB extender + patchkabel om de webcam USB kabel te verlengen. Dit werkt op zich, maar niet met Windows Vista 64 bit, waarop WD draait. De PC bevriest dan met regelmaat en dit zal een driver probleem zijn. Nu heb ik de webcam op mijn andere Windows XP computer draaien en dit gaat prima. Nu alleen de tip om dit live online te krijgen.

Ik heb webcamXP5 maar ben bang dat dit teveel bandbreedte kost.
Ook heb ik Windows Media Encoder maar heb nog niet ontdekt hoe ik hiermee de beelden op mijn site krijg. Is dit makkelijk uit te leggen?

Graag avies.

Oebel
Door wslangerak
Hallo Oebel,

Ik gebruik tot volle tevredenheid Yawcam met mijn Pro9000.
Een uitermate stabiel programma dat weinig resources gebruikt en alle mogelijkheden biedt, van live-stream tot FTP enz. En 't is nog freeware ook!!

Stream
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Inderdaad een mooi programma Kees als je het draaiende krijgt.

Ik heb het programma ook maar krijg het niet draaiende, Nadeel is dat je poorten moet gaan Forwarden op je Modem/Router.

Bij Zyxel modems van Telfort is dat helaas onbegonnen werk.

Mvg,

Martijn
Door wsMaurik
Martijn,

Je zult altijd een poort moeten forwarden bij streamen.

Een alternatief is om elke 10seconden, 10minuten etc een plaatje van je camera te uploaden naar de server en deze in de webbrowser met wat javascript verversen.

groeten,
Nico
Door wslangerak
Martijn, kan je dat modem op UPNP zetten? Dan kan je Yawcam zelf de poort laten openzetten.

Zonder open poort kan je inderdaad niet streamen. Uploaden van een plaatje is dan het enige alternatief.
bij de Modem die ik heb schijnt dat onbegonnen werk te zijn.

Er hebben al heel wat uurtjes werk ingezeten door verschillende mensen en mijzelf om hier de poorten te Forfarden maar het is nog niemand gelukt.

Na speuren op internet is net deze modem en dit type een modem waar dit niet bij wil.Zykel oud type van Telfort.

Dus helaas heb ik niets aan Yawcam, Nu op dit moment ff wel ftp upload via Yawcam maar dat is als Nood omdat mijn webcam server er uit ligt helaas.

Normaal gebruik ik voor de Cam Eyespyefx ook een gratis programma maar niet altijd even stabiel, soms zoals nu ligt hun server er uit.

als EyespeyeFx goed werkt heb je er een leuk webcam programaatje aan en is ook gratis.

Mvg,

Martijn
Door reitsma1960
wslangerak schrijft:
Hallo Oebel,

Ik gebruik tot volle tevredenheid Yawcam met mijn Pro9000.
Een uitermate stabiel programma dat weinig resources gebruikt en alle mogelijkheden biedt, van live-stream tot FTP enz. En 't is nog freeware ook!!

Stream

Hoi Kees,

Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen.

Groet,
Oebel
Door tvg
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
bij de Modem die ik heb schijnt dat onbegonnen werk te zijn.

Er hebben al heel wat uurtjes werk ingezeten door verschillende mensen en mijzelf om hier de poorten te Forfarden maar het is nog niemand gelukt.

Na speuren op internet is net deze modem en dit type een modem waar dit niet bij wil.Zykel oud type van Telfort.

Welk type Zyxel heb jij dan?

Theo
Theo,

Ik heb de Zyxel P-2602R-D1A met een oude firmware denk ik want ik heb deze modem al jaren van Telfort,in deze Modem moeten ook de Firewall aangepast worden en de poorten worden geforward.

Tevens moet dan de Netgear Router die daar achter hangt ook geforward worden.

Deze Zyxel modem is met 1 internetaansluiting en niet draadloos.

Daarom zit er nog een Netgear Router mee verbonden voor aansluiting van 2 PC,s via de kabel en 1 Laptop Draadloos.

Alles moet dus geforward worden en tot dusver is niemand dit gelukt.

Mvg,

Martijn
Door tvg
Martijn

Zelf heb ik nog een 2602H(W)-61C (ex Tiscali) firmware 2006, ook een oudje dus.
Port forwarden etc gaat hiermee probleemloos.
Vandaar dat ik even naar het type vroeg

Groet
Theo