Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
Mijn website is de afgelopen maanden regelmatig offline geweest.
Op de een of andere manier werden er gigantische error logs gegenereerd op mijn domein en afgelopen vrijdag was het weer zover.

Nu bleek dat mos-weer3.php honderden foutmeldingen per minuut genereerde.
Zojuist weer een voorwaarschuwing en na controle bleek mos-weer.php ineens de boosdoener te zijn.

Heb alle mos-weer.php's verwijderd (uiteraard backups gemaakt) en kijk het een paar dagen aan. Het zou immers minder foutmeldingen moeten geven dan.

Mijn vraag is aan andere MOS-weer gebruikers:
hebben jullie iets dergelijks (al) meegemaakt!?
Door JPC
De mijne draait bij Hosting2Go. Heb nog geen klachten van hun gehoord (Ik heb wel eens een klacht gehad over een ander niet goed werkend php script). Donderdag (ik geloof in de avond) is HWA een tijdje niet in de lucht geweest. De mos xml url doet het dan dus ook niet. Dat zou een error melding kunnen geven.
Door wsEpe
Peter, welke foutmeldingen krijg je dan?
Ik heb geen foutmeldingen in mijn mosscripts, maar ondanks dat hwa eruit lag donderdag deed de mos het wel gewoon bij mij.
Daarnaast heb ik een extra controle in het phpscript ingebouwd. Als de link onbereikbaar is, geeft deze een "niet aanwezig" melding. Deze werkte goed toen de vorige keer HWA er enkele dagen eruit lag.
Zie bijlage als voorbeeld.
Bijlagen
(531 Bytes) 238 keer gedownload
Door wslangerak
Als ik het zo lees, kunnen die errors inderdaad worden veroorzaakt door het feit dat de MOS-XML op dat moment niet beschikbaar is.
Afhankelijk van het script dat jullie gebruiken is dat te ondervangen door een paar regeltjes extra in te bouwen. Als de XML dan niet beschikbaar is genereert het script een regeltje tekst om daar melding van te maken.

In mijn script staat dit:

Code: Selecteer alles
// set the XML file name as a PHP string
$hwamc = "http://www.hetweeractueel.nl/includes/custom/mosfeed.php?id=**&securitycode=*************************";

// load the XML file
$xml1 = @simplexml_load_file($hwamc) or die ("    Momenteel helaas geen actuele vooruitzichten
beschikbaar");

In het script van Joris Synaeve staat dit (vanaf regel 45):

Code: Selecteer alles
libxml_use_internal_errors(true); // Error handling
$doc = new DOMDocument();
//if (file_exists('http://www.hetweeractueel.nl/includes/custom/mosfeed.php')) {
    $doc->load($MosXml);

//} else {
//    exit('Helaas momenteel geen verbinding met de server van Het Weer Actueel.nl');
//}

Een van deze error handling statements zou die ellende in de toekomst moeten voorkomen.

Gr,
Door WeerstationGraveNL
Even ter verduidelijking.
Mijn MOS-verwachting bleef gewoon zichtbaar op mijn website en deed het prima.
Op de achtergrond werd echter een error log steeds groter omdat er honderden meldingen per seconde binnenkwamen, veroorzaakt door de mosverwachting.

Toen ik de mos-verwachting geheel verwijderde hielden deze meldingen op.
Zojuist de mos-verwachting even terugeplaatst, maar op een andere locatie binnen mijn account en de meldingen stromen weer binnen (tientallen per seconde).

Heb de MOS-verwachting helaas in zijn geheel moeten verwijderen.
Jammer, maar ik ga mijn hoster natuurlijk nog mailen met de vraag wat precies de reden hiervan kan zijn. Misschien hebben ze van hun kant de foutgrens opgeschorefd of er zou echt iets in de mosfeed fout kunnen zijn (maar dit laatste betwijfel ik, want dan zouden veel meer HWA'ers er last van moeten hebben).

Ik houdt jullie op de hoogte.
Door weatherservice
Mocht ik nu weten hoe zo'n script werkt, dan kon ik hier een zinvolle bijdrage plaatsen :laugh: . Voorlopig alles in orde bij weerstation Waregem!
Door Eckie76
Probleem lijkt opgelost en lag niet aan de mos.php.
Een include vanaf Buienradar (actueel weericoon weerstation Ell (L) bleek fouten te genereren en na verwijdering van het betreffende php-bestand bleek alles weer te werken.
Blijft toch vreemd dat 1 klein bestandje een hele website kan lamleggen :)