Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerStationWoerden
goede avond allemaal
ik ben op zoek naar software die een soort van tijd loop ( als dat het goede woord is )
maakt van mijn ip camera's (Axis & Abus )
en of een opname maakt van de afgelopen 24uur fim en foto's
als ik het goed heb kan ik met de axis m1054 een opnamen maken maar ben er nog niet achter hoe
had zelf wel intresse in het progamma pixxerBase maar kan het nergens downloaden
en op de site van pixxerBase.ch is het ook al niet te vinden

rede er is mij nu al voor de 2e keer om beelden gevraagt door oom agent
en nu 20min geleden kwamen ze weer langs ivb doorrijden ongeval
dus zal toch wel eens handing zijn om een date base op te bouwen
wie kan mij een beetje op weg helpen

mvg Gert
Door WeerStationWoerden
hoi Nol
ik heb het geluk dat ik buiten de bebouwde kom woont
dus heb daar niet veel last van
wel balen voor jou dat ze met z'n mededeling komen !

MVG Gert

nolversteeg schrijft:
Hallo Gert,

Vreemd bij mij kwam Oom Agent aan de deur om te vertellen dat de camera van de muur moest i.v.m. schenden van de privacy.

Groeten Nol
www.nolversteeg.nl
Door nolversteeg
hoi Gert,
Het is wel opgelost en de camera draait nog steeds omdat ik eigenlijk wel wist waar de klacht vandaan kwam dus met de notebook onder de arm naar de klager en laten zien wat er te zien was hij ging daar mee akkoord. Probleem opgelost. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
groeten Nol.
Door WSWijk
nolversteeg schrijft:
hoi Gert,
Het is wel opgelost en de camera draait nog steeds omdat ik eigenlijk wel wist waar de klacht vandaan kwam dus met de notebook onder de arm naar de klager en laten zien wat er te zien was hij ging daar mee akkoord. Probleem opgelost. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
groeten Nol.

Goh, dan heb ik mazzel...

Heb 3 camera's staan, die alle 3 zo gericht staan, dat er geen privacy schending is. Wel op een gegeven moment een verzoek gekregen een camera iets te draaien, omdat net de carport van de buren verderop er op stond, maar verder niets...

En degene waarvan ik het verwacht, houdt zich erg koest... Maar mijn camera's zitten dan ook niet buiten, die staan precies achter het raam van de dakkapel...

Kijk maar eens op http://www.weerkriebels.nl :-)

Groetjes

Theo
Door weerzoetermeer
nolversteeg schrijft:
Hallo Gert,

Vreemd bij mij kwam Oom Agent aan de deur om te vertellen dat de camera van de muur moest i.v.m. schenden van de privacy.

Groeten Nol
www.nolversteeg.nl

Zover ik het nu kan zien op je webcam (het is donker buiten ;) ) staan er een aantal woningen in beeld. Waarom zet je de webcam niet iets hoger zodat er geen woningen te zien zijn. Eerlijk gezegd zou ik het ook niet op prijs stellen dat iemand mijn huis in beeld brengt en dat over het internet gaat uitzenden zonder daar eerst toestemming voor te vragen of uit te leggen waarom dat gebeurd. Maar de bewoners hadden natuurlijk ook gewoon even kunnen aanbellen alvorens gelijk naar de politie te gaan...

Gr.
Thierry
Door nolversteeg
Hoi Theo,

Best wel vet, Maar bij mij kan ik hooguit 1 camera kwijt die naar de lucht kijkt ,en meestal is de achterzijde van het huis "OZO" de leukste kant aan de voorkant zou ik een breedbeeldkamera neer moeten hangen om een leuk plaatje te krijgen,dus ook naar de lucht gericht om over de huizen heen te kijken. maar dat zal toekomst worden , eerst de envoy8x maar eens uitproberen als deze binnen is.

Groeten Nol
Door WeerStationWoerden
hoi Thierry
daar kwam oom agent niet voor
ze kwamen vragen of ik toevaling opnamen had ( ivb doorrijden na ongeval hier voor )
en aangezien dat al eens vaker is gevraagt( toen weer inbraak )
zoek ik software die het opneemt
was wel toevaling want ik was deze week al op zoek naar software
kwam bij pixxerBase.ch maar tis allemaal Duits dus.. en dat is nu niet echt mijn sterkse kant

mvg Gert

weerzoetermeer schrijft:
nolversteeg schrijft:
Hallo Gert,

Zover ik het nu kan zien op je webcam (het is donker buiten ;) ) staan er een aantal woningen in beeld. Waarom zet je de webcam niet iets hoger zodat er geen woningen te zien zijn. Eerlijk gezegd zou ik het ook niet op prijs stellen dat iemand mijn huis in beeld brengt en dat over het internet gaat uitzenden zonder daar eerst toestemming voor te vragen of uit te leggen waarom dat gebeurd. Maar de bewoners hadden natuurlijk ook gewoon even kunnen aanbellen alvorens gelijk naar de politie te gaan...

Gr.
Thierry
Door WSWijk
Hoi Gert,

Ik heb hier Webcam7 (de opvolger van WebcamXP.

Die heeft de mogelijkheid om van je cam een digitale videorecorder te maken.
Deze kan je zo instellen dat de beelden die je opneemt na een bepaalde tijd automatisch worden verwijderd...

Als je hem op 24 uur zet kom je op ongeveer 32 gb aan data (ik heb HD cams), oudste bestanden worden na 24 uur automatisch verwijderd.

Dus als ze dan binnen 24 uur komen, kan je e.e.a. geven...

Maar dan moeten ze ook niet gaan zeuren over privacy, want je maakt nu echt opnames met de bedoeling deze (max 24 uur) te bewaren...