Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Goris
Hallo,
Ik ben al een tig aantal dagen bezig met instaleren van Weather Display naast Weatherlink.
Ik heb de vele berichten op het forum uit en te na gelezen en uitgeprobeerd. En in de juiste volgorde geinstaleerd. Ook N8VBvcom setup 227 en CP210x_VCP win_XP_S2K3_Vista_7.
Ik heb een Davis Vantage Vue die via de datalogger met USB is aangesloten op de PC. Hierop draait Windows XP. Ik heb nu Weatherlink 5.3.9 draaien.
Ik ben nu zover dat Weatherlink draait op Com 3 en hij ubdate lokaal. (Ik gebruik de FTP niet)
Als ik VirtualVP draai werkt weatherlink hij heeft zelfs even gedraait op TCP/IP maar hij ubdate niet lokaal. Weather Display krijg ik helemaal niet aan de gang. Ook niet als ik alles opnieuw doe en dit alleen draai. Kan dit aan de driver liggen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Louis
Door weerzoetermeer
Hoi Louis,

Probeer nog even uit te leggen hoe je alle poortnummers nu hebt ingesteld.

Dus welk compoortnummer gebruikt VVP nu? Welke gebruik je voor Weatherlink en welke voor Weather-display?

Als je alleen Weatherlink gebruikt (zonder VVP), op welk poortnummer werkt het dan goed? En heb je toevallig 'usb' aangevinkt?

Gr.
Thierry
Door Goris
Hallo Therry,

weatherlink draait nu op com 3 en doet het goed zonder virtual vp USB is niet aangevinkt staat op serieel.
Zodra ik virtueel vp aanzet die draai dus dan op com 3. Dan had ik weatherlink op com 15 en draaide goed op zich maar ubdate niet lokaal.

Groeten louis
Door weerzoetermeer
Hoi Louis,

Com 15 op VVP maar in weatherlink is dat dan com 5, dat weet je?

Gr.
Thierry

Goris schrijft:
Hallo Therry,

weatherlink draait nu op com 3 en doet het goed zonder virtual vp USB is niet aangevinkt staat op serieel.
Zodra ik virtueel vp aanzet die draai dus dan op com 3. Dan had ik weatherlink op com 15 en draaide goed op zich maar ubdate niet lokaal.

Groeten louis
Door Goris
Hallo Therry,

Ja ik weet het Weatherlink ubdate alleen via com 3.
Ook als vp live alleen draait komen de data goed in beeld.
>aar zodra virtual vp opstart dan ziet hij geen com poort wel via tcp/ip en ubdate niet.Ik laat weaterlink zelf zoeken. Ik kreeg een keer te zien dat het station vue is en de console pro maar weet niet waar dat instelbaar is en of dat er iets mee te maken heeft. Hij draait nu op com 3 dus de usb is wel omgezet en de data komt door zie http://www.meteoroosendaalwest.nl/

Ik ga morgen nog eens alles verweideren en toch nog een keer opnieuw instaleren.
Of heb je nog iets wat ik over het hooft zie.

Groeten louis
Door wsEpe
Goris schrijft:
Ook N8VBvcom setup 227 en CP210x_VCP win_XP_S2K3_Vista_7.
Ik heb een Davis Vantage Vue die via de datalogger met USB is aangesloten op de PC. Hierop draait Windows XP. Ik heb nu Weatherlink 5.3.9 draaien.
Ik ben nu zover dat Weatherlink draait op Com 3 en hij ubdate lokaal.

Deze combi heb ik nooit aan de praat gekregen en overgestapt op VSPE-driver.
Sluit Weatherlink af. Eerst moet de USB datalogger teruggezet worden in COM mode ipv USB mode dmv software tool van Davis. (heb niet zo gauw een link en Weatherlink hierna niet opstarten.) In VSPE moet je 2x apparatuur Connector aanmaken op Com10 en op Com15 en emulatie aanzetten. Vervolgens VirtualVP opstarten en Vue laten zoeken. Staat bij mij op com4. Je krijgt een melding dat er geen Vue is gevonden, maar een vantage Pro. Dit is geen probleem.
In virtualVP bij settings communication weatherdisplay op com10 zetten en WL op com15. (dus geen tcp/ip).
Start eerst WDisplay op. Maak de goede instellingen en als laatste WL opstarten. Andersom geeft bij meerdere personen problemen.
Door Goris
Hallo,

heb ik hier wel N8VBvcom setup 227 of moet ik deze allebei verwijderen.

Ik ga het morgen proberen.

Bedankt. groeten Louis
Door wsEpe
allebei kun je ze verwijderen.
VSPE (Dowload) komt in de plaats van...
Vergeet niet om de datalogger eerst in COM mode te zetten ipv USB mode met CP210X USB to Serial Converter (Download)
Door Goris
Hallo,

Ja wat doe ik fout. Alles geprobeerd en getest.
Weatherlink draait op com 3 alles gaat goed hij ubdate niets aan de hand.
Ik denk dan moet weatherdisplay ook op com 3 kunnen draaien. Dus weatherlink afgesloten en weatherdisplay gestart....niets.
Dan alles aangesloten zoals je hebt aangegeven op com 10 en 15.
eerst weatherdisplay opgestart niets..... weatherdisplay opgestart laten zoeken en komt op com 15 goed. Op het scherm is de data hetzelfde als op het consool maar hij ubdate niet. Alles weer uitgeschakeld en weatherlink draait nu weer op virtuele com 3. Veel uren verder en niets opgeschoten. Jammer dat er niemand hier in de buurt woont Ik hoop nog op een goede raad want weatherdisplay pas gekocht en dan niet kunnen gebruiken dat kan niet.

Groeten Louis.
Door wsEpe
Toch je volgorde niet goed? Zo is het mij gelukt; hou deze volgorde eens exact aan.
- zowel weatherlink als weatherdisplay staan in de root; niet in map program files
- start de pc op, zodat er geen programma gestart wordt
- reset datalogger met CP210X USB to Serial Converter (de file CP210xManufacturing.dll staat in de map van Weatherlink)
- (installeer en) start VSPE. installeer com10 en com15 en start emulatie. er staat nu in het schermm: apparaat connector status OK. (Let op: dit moet je elke keer doen als de pc herstart! Zie handleiding om config te saven en in een batch te starten)
- (installeer en) start VirtualVP (versie 1.2.5). Bij communications Settings vul je in: Serial/USB - Com Port Com4 (tenminste bij mij,kan anders zijn) - Baudrate 19200 en bij Virtal console Com Port Settings: vinkje Enabled - Weatherdisplay - vinkje protect console - Com10 en vinkje Enabled - Weatherlink - vinkje protect console - Com15.
- Start WeatherDisplay op. (en vergeet even weatherlink.. )
Zet hier in Control Panel - comport de compoort op 10.
(herstart nu evt. Weatherdisplay met Exit - Save en Exit. (gebruik bij WD nooit het kruisje)).
Als alles goed is, dan kun je nu in VirtalVP aan de linkerkant zien of er connectie is met de VP (VUE) console en aan de rechterkant moet er een groen vlakje te zien zijn voor naam Weatherdisplay met daarachter last heard (xx sec ago) en last sent (xx sec ago).
In WeatherDisplay staat nu onderaan onder de tijd een knipperend groen vlakje met daarachter data recieve en een getal dat langzaam oploopt.
-Als dit allemaal goed is, dan pas Weatherlink opstarten. Hier bij Setup - Communication port vul je in Serial - Comport 15 en baud 19200. Blijf ten allen tijden af van de optie USB !!! Zodra je deze aanklikt, moet je helemaal overnieuw beginnen. Nu kun je in VirtualVP en in WL Bulletin mode zien of alles goed doorkomt.

Succes.