Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Freeze
Welke software gebruiken jullie voor jullie weerstation? Waarom?

Weather Display, Virtual Weather Station, WSWin (PC-Wetterstation), Cumulus, Meteohub, Weather OS, MyFreeWeather of iets anders?

Ik gebruik Meteohub, maar ben benieuwd naar andere software. Ik heb al wat bekeken en moet zeggen dat er veel verschillen in zitten. Sommige software kan heel veel, maar lijkt qua lay-out uit het jaar 0 te komen (bijvb Weather Display). Andere software kan niet zoveel, maar ziet er grafisch weer erg mooi uit.

Jammergenoeg kun je hier geen poll aanmaken, anders zou het wel leuk zijn om te kijken hoeveel mensen bepaalde software gebruiken.
Door ws vreewijk
Tja moeilijk.:huh:

1) welk station heb je.
2) wat wil je

Iedereen heeft wel een voorkeur.
MIJN voorkeur is Virtual Weather Station en WAAROM nou DAAROM:
Bij mij super stabiel al een flink aantal jaren.

Vele mogelijkheden met betrekking tot de metertjes alle mogelijke kleuren en een flink aantal soorten bij veel andere software heb je maar EEN keuze(geen keuze) zowel in vormgeving als in kleur NIET bij virtual weather station dus.

De grafieken zijn dynamisch dus bij 10 mm heb je een mooie volle schaal maar schakeld lekker mee als je naar de 80mm regen gaat bovendien kun je kiezen uit dunne lijnen dikke lijnen vol ingekleurd staaf of blok en dat in alle kleuren die je maar wilt en tijdsspanne vrij te kiezen.

Is lekker simpel sommige progs hebben giga mogelijkheden maar daardoor ook ingewikkeld..... zeker voor een beginneling bijvoorbeeld en gebruiken onodig veel van je systeem.

Maar ieder het zijne er zijn ook leuke gratis progs.

En ik heb geen zin mn voors en tegens Exact t.o.v andere progs te ventileren maar heb daar wel seriues over nagedacht en heb dr mn mening ook over maar dat hou ik lekker voor me.

mvr gr Chris
Door Meteo Hoogeveen
Hoi

mijn voorkeuren zijn Virtual Weather Station en Weather Display + WDLive
door hun veelzijdigheid in hun mogelijkheden.

ik maak gebruik van een virtuele splitter (VSPE) om beide programma's tegelijk
te gebruiken.

maar ieder zijn eigen smaak
uitproberen welke je het leukst, mooist, functioneelst vindt

Groet,

Bert
Door meteozwolle
ik gebruik zelf meteohub icm weather display live
toevallig kwam ik zojuist na het doorvoeren van een update van mijn meteohub deze software tegen als alternatief voor weather display live

http://live.meteoware.de/demo.html

heb nog niet goed kunnen bekijken maar eerste indruk ziet er wel goed uit.
Door eugel
meteozwolle schrijft:
ik gebruik zelf meteohub icm weather display live
toevallig kwam ik zojuist na het doorvoeren van een update van mijn meteohub deze software tegen als alternatief voor weather display live

http://live.meteoware.de/demo.html

heb nog niet goed kunnen bekijken maar eerste indruk ziet er wel goed uit.

ben er eens mee aan het stoeien geweest en omgezet naar de nl taal

http://www.weerstation-hengelogld.nl/xml/example1.html

Data komt uit wswin

eigenlijk zou een update van 5-10 seconden gewenst zijn hier, maar hoe dat in wswin zou kunnen weet ik niet. zie wel in wswin dat mijn davis datalogger om de 2,5 seconden data stuurt maar hoe ik dit "live"update in wswin? iemand een oplossing?
Door weerzoetermeer
Hoi Marcel,

De vraag van de topic starter is:

Laten we het even on-topic houden en stel je vraag anders even in een nieuw topic...

Gr.
Thierry
Door nitrx
Cumulus is net gestart met implementatie voor WMR200 stations , cumulus heeft een redelijke interface, de output is een standaardwebsite echter er zijn talloze mogelijkheden om de data te bewerken mede door webtags kun je tot hele leuke resultaten komen inschrijven op het forum is een must en kennis van de Engelse taal.
Door eugel
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Marcel,

De vraag van de topic starter is:

Laten we het even on-topic houden en stel je vraag anders even in een nieuw topic...

Gr.
Thierry

excuses, niet zo gauw gezien, inmiddels nieuw topic aangemaakt.