Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik ben aan het zoeken geweest maar nog geen oplossing gevonden.

vraag: Data van Davis direct naar een MySql database opslaan, en met deze data een query maken die als output een bestand maakt gelijk openweerdata.htx(htm).

Ik wil de data van de Davis VP en de Envoy 8x inlezen in SQL bestand, daarna met een query beide data tot een bestand maken om dit naar HWA te sturen als openweerdaa.htm.

volgens mij kan dat maar ik weet alleen niet hoe graag een voorzetje , geen hapklare brokken , daar leer ik niets van.

Groeten Nol Versteeg
meteoeersel.nl
Door Luc
Hoi Nol,

Hieronder een korte beschrijving, hoe je het ZOU kunnen aanpakken (ik doe het ook op deze manier):

In WL kun je een export laten aanmaken van de laatste 8 dagen. Dit bestand heet download08.txt. Dat kun je dan weer automatisch uploaden naar jouw website. Daar kun je met php dit bestand parsen (alle data in variabelen zetten). Daarna kun je op basis van deze data met php een SQL query genereren die de data in jouw MySQL database zet. Uiteraard moet je wel zelf een SQL database aanmaken met de door jouw gewenste velden.

Gr,
Luc
Door Freeze
Luc schrijft:
Daarna kun je op basis van deze data met php een SQL query genereren die de data in jouw MySQL database zet.

Gr,
Luc

Luc,

hoe vaak vul je de database? Doe je dat met een cron of handmatig?
Door yjb
Freeze schrijft:
[b]

Dit is more or less wat ik doe:

1) Genereer een "loadfile" met per regel alle waarden voor een record
2) Laad file (gestart door cron in mijn geval) met iets wat op het volgende lijkt:

Code: Selecteer alles
        # echo "Loading thb"
        /usr/local/mysql/bin/mysql --silent --user=w_load --database=weather --execute="load data infile '/tmp/loadfile' into table thb_readings   FIELDS TERMINATED BY ' '  LINES TERMINATED BY '\\n' (datetime,sensor,temp
erature,return 0,dew_point,station_pressure,sealevel_pressure,forecast)";
Door Luc
Freeze schrijft:
Luc schrijft:
Daarna kun je op basis van deze data met php een SQL query genereren die de data in jouw MySQL database zet.

Gr,
Luc

Luc,

Met een cron. Ik doe dit elke dag na 18:00 UTC.
Tijdens het vullen van de database. reken ik ook de datum om volgens de richtlijnen van het VWK. Dus alle data na 18:00UTC hoort bij de volgende dag.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik ben alweer een slag verder. Ik heb een Mysql database aangenaakt waar ik met "importeer" de data van de Davis VP2 kan inezen
LOADDATALOCALINFILE'C:\\\\xampp\\\\tmp\\\\php3B78.tmp' INTOTABLE`davisdata`FIELDSTERMINATEDBY';' ENCLOSEDBY'"' ESCAPEDBY'\' LINESTERMINATEDBY'\\r\\n'# 1 rij(en) bijgewerkt.
.
Dit wil ik niet iedere minuut met de hand doen maar met PHP, als ik vanuit mysql "genereer php " uitvoer krijg ik

$sql = "LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\\\\\\\\xampp\\\\\\\\tmp\\\\\\\\php3B78.tmp' INTO TABLE `davisdata` FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '"' ESCAPED BY '\\\\\\\' LINES TERMINATED BY '\\\\r\\\\n'# 1 rij(en) bijgewerkt.\\n"
     . "";
.

Maar ik "of programma" stuit denk ik op \\php3B78.tmp'.

Of kan het op een eenvoudige manier ,en sta nu op het verkeerde been.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl