Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Deze vraag ook al bij Luc neergelegt.Ik heb me een slag om de (software) arm gewerkt om een stukje software te maken waarbij ik de DavisVP2 data (WL) en de Envoy8x data(WDU) via een MySqldatabase omzet naar openweerdata.htm wat ogenschijnlijk gelukt is.
als ik beide bestanden bekijk zijn ze identiek, op de solar/UV data na (waar het om gaat).Als ik de openweerdate1.htm publiceer op HWA mis ik enkele data als tijd,windsnelheid en richting max snelheid Min en Max temp en Zon onder.

Misschien zie ik lokaal niet wat de fouten zijn.
Beide data zijn te zien op www.meteoeersel.nl/openweerdata.htm (deze draait al enige tijd en is ok).De andere is www.meteoeersel.nl/openweerdata1.htm en hier zit het probleem, ik hoop niet dat de Temp unit de problemen veroorzaakt want de database slikt geen graden teken.

wie kan het probleem zien,
bij voorbaat dank.
Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door wsEpe
Nol, haal je allebei de databestanden uit de database? of een van de 2?
En als ik het goed begijp, als je data1.htm (ipv data.htm) publiceert de data op je eigen pagina dan niet volledig weergeven wordt. Dus enkele getallen wel en enkele niet. Ik zie nl. geen afwijkingen in beide files.

Een opmerking: $uv = "6"; $hiUV = "0.6"; $hiUVTime = "10:54
De $uv wordt volgens mij niet goed ingelezen.
Door nolversteeg
Hallo Wilco,
De data.htm komt uit de DavisVP2/WL, de data1.htm is een combinatie van de DavisVP2 inlezen in een Mysqldatabase en de data van de envoy8x ,deze staat al in een Database. De data1.htm is een combinatie van beide database's dit is gedaan om de Solar en UV te krijgen. De fout in de $UV = deelfactor 10 vergeten.

Groeten Nol
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik wil mijn vraag weer even naar boven halen,omdat ik nu niet verder kan met het envoy8x verhaal, voor de duidelijkheid, ik lever data aan via de davisvp2 en weatherlink.
Ik heb nu via php een HTM bestand gemaakt wat er op het eerste gezicht identiek uit ziet als hetgeen ik al 3 jaar aanlever. Als ik dit bestand aanlever aan HWA worden diverse waarden niet geacepteerd, en lopen de grafieken niet,ik heb deze vraag al bii de begeerder van HWA neergelegt maar daar nog geen response op gehad.
Kan iemand op het forum nog eens kijken naar de data, misschien ook iets voor de HH moderatoren. Ik sta momenteel voor een blok ik wil data blijven aanleveren naar HWA maar kan niet verder.

De data te vinden op http://www.meteoeersel.nl/openweerdata.htm dit is de data die uit WL komt. en http://www.meteoeersel.nl/openweerdata1.htm dit is data die uit de davis komt en aangevuld met Solar/UV vanuit de envoy8x. via een PHP script

misschien iemand een hint?

In afwachting,
Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door nolversteeg
Hoi Ron,

Het gekke is dat de Solar en UV kompleet werkt, alleen de tijd wordt weergegeven al 0:00 tewijl dat niet zo is ook bij de windrichting geeft hij geen richting. als alles fout was weet ik dat ik iets niet goed doe, het kan zijn dat het iets te maken heeft met uft-8 maar ik zou niet weten waar ik dat in kan stellen (meegeven) ,als dat al niet standaard was.

Groeten Nol
Door Snarf2000
Nol,
Ik geef je twee dingen. (is meer dan niets toch?)

1

Het is misschien een beetje werk, maar,.....
Wat als je de inhoud van het nieuwe bestand vanuit de envoy, handmatig plakt in het bestand van de Davis.
Evt meerdere keren.
Wordt dit dan wel door hwa opgepakt?
Ik weet niet hoe vaak je upload, maar als het zou lukken ben je verder.

2
Een bestand heeft meerdere indelingen.
Open maar eens kladblok en kijk bij "opslaan als"
Onderaan heb je de keuze uit 4 bestandsindelingen.
ANSI
ÚNICODE
UNICODE BIG ENDIAN
UTF-8

Als ik met bv MySQL bezig ben loop ik hier ook tegen aan.
Als ik de verkeerde kies zegt kladblok dat ik een verkeerde indeling heb.

Ik hoop dat het je op weg helpt.
Misschien ook wel niet, maar je hebt nou wel weer iets te proberen.

Succes

Frans
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Het probleem is getackeled, Luc (HWA) leest de "openweerdata.htm" per regel in een array dus dient iedere regel afgesloten te worden met een CR,("\\t"), wat dus niet te zien is als je de data inleest met kladblok die maakt zelf regeleinden.

De Solar en UV staan nu ook op HWA. Dus het kan wel met behulp van de envoy8x samen met de Davis VP2 , Solar en UV op het dak samen met de anemometerkit , dus nu 2xISS , en de derde gaat er ook aan geloven voor de regen ook als ISS, dus geen snoeren meer door en over de tuin, en naar het dak.

groeten Nol
meteoeersel.nl
Door Snarf2000
Heerlijke berichten Nol.
Nu kan ik ook hiermee afsluiten.

Als die nieuwbouw er niet was geweest, ......:laugh:

Nu weer lekker verder knutselen.
De envoy wordt nu vast weer een stukje leuker?

Groeten Frans
Door nolversteeg
Hoi Frans,

De envoy8x was al leuk , alleen de beknopte software heeft me de das om gedaan, en ik ben ook geen programeur. Ik doe maar wat met behulp van eenieder waarvoor dank, nu is de basis gelegt en kan ik verder bitne.. om meer snelheid in alles te krijgen.

groeten Nol
meteoeersel.nl