Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door fotogw
Hallo allemaal,

Ik gebruik de (prachtige!) WU-graphs om grafieken te genereren vanuit m'n MySQL database. Ik heb het allemaal werkend gekregen, maar een paar aanpassingen zouden fijn zijn.

Ik zou graag in de Temp-grafieken de Soiltemp willen zien in plaats van, of samen met de dauwpunttemp. Is dat (voor een niet-programmeur...) te realiseren? Ik weet niet goed waar ik dat zou moeten zoeken.

Verder viel mij de afgelopen week op dat de "Gust" windspeed die door WD in de database gezet wordt veel lager is dan de max vlaag die WD zichtbaar heeft op de "voorpagina". Weet iemand waar dat verschil in zit? Is de lagere waarde misschien een gemiddelde per minuut? Daardoor kloppen de grafieken niet met de WD-gegevens

Gerhard
www.weeropdeveluwe
Door wsEpe
In clientraw.txt spreekt men in field 2 ook van gust speed. dit is echter de huidige windsnelheid. Wordt deze waarde toevallig in de sql database gezet als gust?? Dus heeft in de sql elke regel (5 minuten) een andere gust?

welke waarde field 2 in clientraw.txt heeft zie: http://www.tnetweather.com/wd-parser.php. Wellicht door deze waarden te vergelijken met de sql database kun je achterhalen wat er in de database komt?
Door fotogw
Hee Wilco,

Bedankt voor de info! ik zal eens zoeken. Wat ik inmiddels weet is dat WU-graphs de juiste waarde uit de database toont. Dus zit het probleem in de upload vanuit WD. ik update mijn database elke minuut, dus zelfs als er een gemiddelde per meetperiode berekend wordt zou dat beter moeten kloppen. Ik ga op onderzoek uit;-)

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl