Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door petergroeneveld
Wietse schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Wietse schrijft:
Edit
: Wat wel jammer is dat deze neerslagsom niet in het neerslagkaartje is opgenomen van Het Weer Actueel.

De legenda gaat maar tot 30mm, voor deze extreme waarde is er ook nog geen kleur aangemaakt in de legenda.

De legenda gaat helemaal niet tot 30 mm, nu is de oranje kleur bijvoorbeeld 1 tot 10 mm, maar als die 115,5 mm was opgenomen dat was bijv. 1 - 30 mm.

Als dat zo is dan had deze waarde wel op de kaart moeten staan, de oorzaak waarom niet zou ik dan wel willen weten.

Trouwens wat mij gisteren opviel toen de waarde als maximum gemeld werd op de voorpagina van HWA ben ik gelijk naar de grafieken van Apeldoorn gaan kijken en zag dat er in de namiddag vrij onregelmatig en met grote tussenposen in tijd werd geupload naar HWA. Dat vond ik ook al vreemd.
Door Christian
's Nachts staat mijn computer uit, dat is (nog) standaard. En over die onregelmatige uploads gisterenmiddag, dat had te maken met dat mijn server wat overbelast raakte en de uploads amper werkten en dat ik enkele keren de internetverbinding los heb gehaald (wat wil je als de inslagen op 150 meter rond je heen zitten?). Jullie kunnen hier wel gaan speculeren van dit en zus en zo maar ik weet toch dat jullie het niet hebben meegemaakt! Als jullie dat wel hadden dan hadden we hier wel anders gesproken...
Door Eckie76
Christian,

Die laatste zinnen vind ik nogal kinderachtig.
Volgens mij horen dit soort discussies nu eenmaal bij weeramateurisme als er waarden optreden die zo hoog of extreem zijn.
Of moeten we gewoon alles voor zoete koek gaan slikken en mogen we nergens meer vragen over stellen.
Ik dacht dat dat alleen in de Tweede Kamer gebeurde.

Groet Olaf
Door Christian
Vragen mag zeker maar onderhand lijkt het wel alsof jullie het tegendeel proberen te bewijzigen (ja, bewijzen) van de neerslagsom in Apeldoorn.

Maargoed, we zijn er hier niet om op elkaar te zeiken oid inderdaad..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7