Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door osjohn
Drutense Markt, 8,7 graden, regen en zwaar bewolkt !!!

Voor 30 jaren terug was het nog op dezelfde markt, - 5 graden, sneeuw etc.

Is het klimaat zoveel warmer geworden, of is dit toeval ???

John
Door Eckie76
Het is beslist warmer geworden ten opzichte van toen.
De gemiddelde etmaaltemperatuur is wel behoorlijk gestegen de afgelopen 30 jaar.
Persoonlijk snak ik ook weer naar echte winters met Elfstedentocht enzovoorts.
Vorig jaar was dan ook weer een verademing met schaatsmogelijkheden en extreem lage temperaturen.
Ben benieuwd of het ook deze winter weer zo koud wordt.
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Het is beslist warmer geworden ten opzichte van toen.
De gemiddelde etmaaltemperatuur is wel behoorlijk gestegen de afgelopen 30 jaar.
Persoonlijk snak ik ook weer naar echte winters met Elfstedentocht enzovoorts.
Vorig jaar was dan ook weer een verademing met schaatsmogelijkheden en extreem lage temperaturen.
Ben benieuwd of het ook deze winter weer zo koud wordt.

Wat mij ook opvalt dat de winters pas na 1 januari beginnen, vroeger begonnen ze toch wel een maand vroeger.

Jammer dat we toen geen electronische weerstations voor de amateurs hadden.

John
Door Eckie76
Geef mij maar strenge winter met dikke lagen sneeuw.
De een houdt ervan, de ander verafschuwt het, maar er gaat voor mij niets boven een strenge winter.
Ik heb iets met sneeuw :)
Door nolversteeg
Hallo John en Olaf,

Misschien moet ik geen repliek geven want ik ben al 10 minuten bezig om een replie te geven,omdat internet niet vooruit te branden is (fiberpower 90mB/s) Ik hou van alle jaargetijden buiten dat mijn regenmeter verstopt raakt (herfst)door een zaadje van +/- 2mm groot wat door 2 zeefjes toch het gaatje van 2 mm in de regenmeter vertopt heeft dus geen regenwaardeop de tijd dat het regent, ook sneeuw heeft die mogelijkheid (indien geen toeters en bellen aan de meter geknoopt zijn). Echte winter die best wel heel mooi kunnen zijn breken ook wel het een en ander af windvanen die niet meer draaien, batterijen die het begeven ,internet welke zeker uitvalt en niet meer te herstellen is omdat een monteur met een gasbrander de stoeptegels moet verhitten om bij de kabel te komen, als je hiervoor of hierdoor vakantie krijgt of hebt is dat mooi meegenomen maar dan moet je wel ver van je meetstation zijn, om vervolgens weer vlug terug te komen om het te herstellen, de oude methode was nog niet zo verkeerd , er had misschien meer opgeschreven en bewaard moeten blijven.

Groeten Nol Versteeg
Meteo Eersel