Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door kees ws middelburg
nee je bent echt niet de enigste die niet op een koude winter zit te wachten,voor mijn hoeft het ook niet .

Grt Kees
Door baroman
Beste weatherservice.

Ik denk dat koning winter, pas midden januari 2011 zijn intreden maakt.:(

Waarop baseer ik dit? Op gegevens uit het verleden, qua gevoel.:)
We hopen, ja de meesten van ons op een goed winter Hellmann getal >100 punten maar dan moeten alle dubbeltjes dezelfde kant uitvallen hiermee bedoel ik de weerkaarten.
En een vroege start van de winter 2010-2011 zie ik niet gebeuren!! :woohoo:
Er is altijd wel weer een depressie die roet in het eten gooit, maar het zal natuurlijk wel mooi zijn maar ik verwacht het niet.:(

Groeten Ronnie..
Door weatherservice
BOOM!

GFS 12:00 komt met een PRACHTIGE run opzetten! Die laat voor volgende week de winter op volle toeren draaien met een noord tot noordoostelijk aanvoer van koude lucht.

UKMO komt daarnaast nog eens met een GENUA depressie die zich daar gaat transformeren tot een motor van koude lucht. Dit gaat wat geven mensen, de kaarten zijn al een week eensgezind dat er een winterprik komt.

Nu vroeg op het jaar, kan enkel de poorten tot de Russische Winter openzetten in januari en februari !
Door Nico
[img size=350]http://img522.imageshack.us/img522/3396/webcam2e.jpg[/img]

Winter is in de Eifel al een beetje begonnen. Dus zoutzakken binnen bereik houden.

Groet

Nico

Weerstation Scheulder-Margraten
Door tinuz97
Iemand dit al gelezen? Kwam het ergens tegen zojuist:

Waarschuwing voor extreme kou! De meteorologische winter begint woensdag ijskoud. Er wordt zelfs gewaarschuwd voor transportkou. Hierbij waait er een zeer koude lucht vanuit het vaste land van Rusland of Siberië over ons land. Zo kan het in zeer korte tijd bijzonder koud worden, zelfs overdag als de zon schijnt. Het is niet ondenkbaar dat er kouderecords sneuvelen.
Woensdag zal het rond de min 6 graden worden. Door de vrij krachtige tot harde noordoostenwind ligt de gevoelstemperatuur echter een stuk lager, zo tussen de -13 en -17 graden.

oef! :ohmy:
Door Zaferr
Ja, het wordt echt ongelooflijk koud de komende 2/3 dagen! Zeker met die windchill van -17 (las op accuweather zelfs -19!) Zeker als je je bedenkt dat het nog geen maand terug was met een recordhoge minimumtemperatuur van +14,5°C Valt dit vies tegen. Ben benieuwd wat voor cijfers we gaan scoren komende dagen :)
Door weatherservice
Voila, de verwachting is uitgekomen :). We zitten nu in een (licht Siberische) kou. De winter lijkt het ook na het weekend nog enkele dagen vol te houden! We houden het in de hoogte.

+ sneeuwverwachting is terug doorgegeven.
Door Nico
Winter even voorbij in het weekend? Volgens een Duits weerburo volgt er weer een koudegolf vanaf maandag as. Hier in het Heuvelland is het trouwens nog volop winter, 12 cm sneeuw en -1,2 C.

SPITS (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... rland.html)
Koudefront komt naar Nederland
Als u dacht dat we de ergste kou alweer achter de rug hebben, dan heeft u het mis. Koning Winter regeert hard dit jaar. De Duitsers maken zich op voor een nieuw koudefront en dat komt ook ons land bezoeken.
De oosterburen spreken al over een horrorwinter. Vanaf aankomende maandag wordt het weer serieus koud in Duitsland met temperaturen die dalen tot -12 C, vertelt meteoroloog Dominik Jung in Bild.
Op de kaart is te zien dat ook Nederland niet aan het front ontsnapt. Vanaf maandag duiken de temperaturen weer onder het vriespunt en volgende week woensdag komt de temperatuur mogelijk niet hoger dan -5.

Groet

Nico