Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
SpeedyGJ schrijft:
Lekker overdone zeg die 37 graden, ik denk dat het met 35 graden wel mee ophoud ;)

Niks overdone, dat weerbericht geldt voor Limburg en is doorgaans zeer betrouwbaar.
Door petergroeneveld
Het was niet overdone wat Meteo Limburg had voorspeld. Verschillende stations in Limburg hebben de 37 graden gehaald of zaten er dicht tegenaan. Vanmorgen is er nog wat gedonder geweest met hier en daar een spat regen.

Nu afwachten of het onweer voor vanavond nog uitkomt, het begint hier al wat meer te waaien met windsnelheden van 20-30km/h en uitschieters van tegen de 40km/h aan. Voor de rest is het licht bewolkt en komt de zon er nog goed door. Dus nog weinig aan de hand op de "bloedhete" temperatuur na dan.
Door Eckie76
Dat zei ik toch, helemaal niks overdone...wat temperatuur betreft dan...

Wat wel overdone is, is het belachelijke weeralarm van het KNMI.
Ik begin bijna te denken dat het een trend wordt om de hongerige honden van de media naar de pijpen te dansen en mensen onnodig bang te maken.
Door Luc
Eckie76 schrijft:

Ik begin bijna te denken dat het een trend wordt om de hongerige honden van de media naar de pijpen te dansen en mensen onnodig bang te maken.

Inderdaad met 36.4 (VP2 met actieve ventilatie) zat het dicht bij de 37 graden. Haelen met dezelfde apparatuur had 37.1 graden. Zwemwater was gelukkig een stuk koeler :laugh:

Wat betreft weeralarm: lees reactie hoofd weerkamer KNMI: http://www.ad.nl/binnenland/3440317/Ook ... buien.html
Door petergroeneveld
Eckie76 schrijft:

Je hebt gelijk voor wat betreft het weer vandaag, maar ze hebben ook al eens geen weeralarm afgegeven terwijl het wel nodig was en hebben toen ook veel kritiek gekregen. Dus daar trappen ze geen tweede keer meer in denk ik.
Door Eckie76
Dat hele artikel slaat gewoon helemaal nergens op.
Er ontstonden helemaal nergens "snelkookpan-buien", wat dat ook moge voorstellen.
De buien die vanochtend in Midden-Limburg ontstonden, kon je al jaren vantevoren zien aankomen, door gewoon naar de satellietbeelden te kijken, die mij ook nog gratis verstrekt worden! Geen weerbureau die daarvan melding deed.
Misschien moeten de heren en dames profs eens minder blindstaren op hun overgepimpte "modellen" en beter leren "nowcasten" aan de hand van hele simpele, gratis verkrijgbare zaken als radar, bliksemdetectie en satellietbeelden.

Als amateurs al vanaf twaalf uur zien dat het niks wordt, waarom blijft een professionele instantie dan tegen beter weten in maar met waarschuwingen strooien?
Ik vraag mij serieus af wat daarachter zit, of wat dit fenomeen ( vooral deze zomer ) veroorzaakt.
Door weerzoetermeer
Eckie76 schrijft:

Altijd makkelijk om achteraf een conclusie te trekken.

Overigens ben ik van mening dat het de media is die er een gekte van maakt en niet het KNMI. Die doen gewoon hun werk en maken een "verwachting". In elke verwachting zit een risico dat het anders gaat uitpakken.

Gr.
Thierry
Door Eckie76
Je begrijpt mij niet goed; ik bedoel dat het KNMI meer dan nodig verantwoording aan de media schijnt te moeten afleggen dan ooit tevoren, waardoor je belangenverstrengelingen krijgt.
Ze worden door journalisten uitgezogen en dat leidt af van het werk dat ze behoren te doen. Kortom: hun werk lijdt onder de media-pressiecultuur.
Door osjohn
weerzoetermeer schrijft:
Ik begrijp jou heel goed. Laat ik het er maar op houden dat ik een hele andere mening heb.

Gr.
Thierry

Ik sta achter bovenstaande mening, dat er weer iemand is getroffen door de bliksem en is overleden, dat er treinen zijn uitgevallen door het weer, zware windstoten, etc. etc.

Door de voorafgaande waarschuwing hebben vele mensen toch hun noodmaatregelen kunnen treffen en daardoor geen schade hebben ondervonden.

Achteraf lullen is makkelijk zeiken.

John