Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door SpeedyGJ
Eerste storm van dit jaar? Daar ben ik niet helemaal mee eens gezien Vlieland al eens een storm haalde in september (als ik het goed had). Ik kwam zelfs met een UURgemiddelde van 77km/h met piek tot 80.4km/h gem.

De stoot begin dit jaar in feb 98km/h is toen niet ingehaald.
Zou ik dan toch eindelijk de eerste 100km/h verwelkomen donderdag/vrijdag? :D ik ga morgen de paal maar een wat vast zetten met kabel :)
Door weatherservice
Voor de stormchasers onder de leden hier, bekijkt u eens onderstaande kaart.. Een SRH van bijna 900m2/s2... Als ik dat in een zomer zie + een cape van 2000-3000J/KG, dan ga ik toch maar even de ramen dichtspijkeren en schuilen in een kelder.....

[img]http://img839.imageshack.us/img839/644/7422548mucapesrh0354.png[/img]
Door meteohoekvanholland
In Hoek van Holland zijn we er klaar voor, heerlijk! Zou mooi zijn als het na werktijd start, althans, de pieken, dan kan ik er echt 'rustig' van genieten!

Gr,

Marc
Door Mike
De Wind is vandaag al gedraaid naar de Noord-West hoek, kwa kracht nog erg zwak, ben heel benieuwd, hij zal morgen in de loop van de middag stevig gaan aantrekken met uitschieters naar een 8 bft, mogenlijk een 9 bft op de waddeneilanden.

Eens kijken wat hij hier gaat doen ;)
Door weatherservice
Nieuwe GFS run is minder spectaculair geworden dan zijn voorgaande runs. Voorlopig wordt het voor België niet echt spectaculair, maar een mogelijk uitdieping van de depressie kan voor Nederland wel schade opleveren.

We blijven het volgen