Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door wslangerak
Op de in een eerder bericht genoemde website staat nu onder meer:

de VMM vraagt om deze website zoveel mogelijk vrij te laten voor hulpdiensten en waterbeheerders en om geen gebruik te maken van de gemeenteselectie gezien dit het systeem vertraagt

Daar zullen we dan ook rekening mee houden.
Door wslangerak
Ja, en ik vrees dat 't nog wel even doorgaat ook daar.

Ik zit nét boven de grens nat/droog. 't Is echt ongelofelijk, of we zitten er net onder, of net boven. Zal wel aan De Lek liggen.
Door weerzal
Zaltbommel heeft het ook droog gehouden begint nu licht te regenen.
En voor ons kwam dat goed uit met de intocht van sinterklaas.

Maar als ik het zo bekijk zijn ze er nog niet in het zuiden van het land.
Voor 1 ieder de er last van heeft sterkte.
Regenmeten is leuk maar op zo'n manier toch een stuk minder

Groet Rob.
Door Overijse
Hey Kees,

Thx voor de melding van de VMM, heb tevens de de links en waterstanden op m'n website ook uitgeschakeld.

Grtz
Kris
Door weatherservice
Mijn DVP2 hier is bijna verzopen onder al dat hemelwater :D, gelukkig kan dat materiaal tegen een stootje.
Door Eckie76
Hier vanaf gisteravond nu al ruim 65 mm gevallen. Dat is op zich al uitzonderlijk, omdat onze regio de droogste van heel Nederland is. Heb ook weer een dagrecord te pakken nu: In juni 2002 voor het laatst 40,4 mm gemeten, en nu staat de teller al op 49 mm.

De Roer (2e rivier van Limburg, na de Maas )is inmiddels op diverse plaatsen aan het overstromen, maar vooralsnog geen meldingen van overlast. De Roer stroomt grotendeels door een natuurlijk gebied, waardoor straten en wegen weinig last hebben.
Door weatherservice
Het wordt hier stilaan wel erg extreem.. De regen blijft vallen en we zien op de radarbeelden dat zich een nieuwe golf aan het vormen is boven Frankrijk...

België = pompen EN verzuipen