Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
Het kaartje is na 21 december inderdaad niet meer geupdate. Het selecteren van de de juiste data uit de aangeleverde gegevens in handwerk. Gisteren en eergisteren had ik daar geen tijd voor.

Op basis van de (geringe) gegevens van vandaag, is het gegenereerde plaatje niet representatief. Omdat het dooit, is het nu zeker geen optie om gegevens van meerdere dagen te pakken, om zo toch een 'gevuld' kaartje te krijgen. Vandaar dat ik ook geen nieuw kaartje online heb gezet.

Blijf vooral de hoogtes melden. Ook zonder kaartje hebben we dan een overzicht van de sneeuwhoogtes... mochten er voldoende meldingen zijn om een kaartje te maken, dan plaats ik weer een nieuw kaartje.

Gr,
Luc
Door jango
petergroeneveld schrijft:
jango schrijft:
Leuk dat er een overzicht is op HWA van de sneeuw situatie in Nederland.

Maar wat je na een aantal dagen wel ziet is dat er steeds minder mensen gegevens aanleveren.
Aangezien het best wel veel gedooid heeft en een sneeuwdek na enige tijd ook zonder dooi minder word is het voor weergave van de sneeuw situatie in Nederland dus wel van belang dat WIJ als weeramateurs deze gegevens blijven aanleveren tot dat de sneeuw geheel is verdwenen.

Voor het vervaardigen van het sneeuw kaartje is het van groot belang dat zoveel mogelijk gegevens bekent zijn anders zijn deze niet actueel en heeft dat kaartje geen nut.

Is het daarom ook dat het kaartje sinds 21-12 niet meer vernieuwd is ???

Dus gewoon aanleveren en NIET alleen als er nieuwe sneeuw is gevallen.

Groet Jan

Als je het goed hebt bekeken kun je zien dat vanaf 21/12 toch wel data is aangeleverd maar als het kaarje niet wordt bijgewerkt dan heeft het aanleveren geen zin. Heb het hierna ook niet meer gedaan.

Ook is het nu onmogelijk om de juiste hoogte te meten met de dooi, het is overal verschillend dus dan moet ik maar wat uit mijn duim gaan zuigen wat ik ook niet reëel vind.

Het heeft wel degelijk zin om dit op te geven.

De plek die je voor de sneeuw meting gebruikt moet je dan altijd op dezelfde plaats doen.
Het lijkt mij zo dat je een plek neemt zo kort mogelijk bij de temperatuur meet plek omdat je bij het neerzetten van dat ding hebt bepaalt dat dit de meest geschikte plek in de tuin is.

Wel kan het zijn dat er op gegeven moment elders in de tuin nog wel sneeuw ligt wat door meerdere oorzaken kan komen.

De plek ligt altijd in de schaduw en dooit daarom later weg.
Je hebt hier sneeuw op hopen gegooid bij het sneeuw ruimen.

Als de sneeuw echt aan het weg dooien is en op veel plekken geen sneeuw meer ligt dan word het wel moeilijker te bepalen hoeveel je moet opgeven.

Ik zou dan als hulpmiddel willen voorstellen om de algemene situatie in je dorp of stad te bekijken en dan opgeven zoals Eckie76 aangeeft met 0.98 of zelf zou ik liever zien <1.0 (minder dan 1 cm.) omdat dan op veel plekken geen sneeuw meer ligt.

En als iedereen op deze manier gaat opgeven kan Luc ook elke dag een actueel kaartje genereren.

Het beste lijkt mij wel dat Luc op de sneeuw pagina aangeeft hoe het meet criteria te werk gaat zodat iedereen op dezelfde manier opgeeft.

Groet Jan
Door Eckie76
Sneeuw meet ik altijd door op een gebied van 1 vierkante meter diverse metingen te doen, en daar een gemiddelde uit te nemen.

De plek moet vrij zijn van windwervelingen, omdat je anders door stuifsneeuw een vertekend beeld krijgt.

Wil ik via deze weg meteen iedereen een vrolijke Kerst toewensen.
Door Willie
B) Het lijkt me het beste dat een ieder de zelfde methode gebruikt. B.V.
Een hoge emmer die van boven even breed is als van onderen en een gat in de bodem heeft,voor eventueel eerder gevallen regen.
Doorsnede is niet erg van belang.Plaats de emmer in een zo vrij mogelijke ruimte, dus minimaal 2x hoogte van bebouwing of begroeing.
Meet met een liniaal de diepte en schud de emmer leeg.
Vast tijdstip en alle op het zelfde moment meten BV 20.00 uur.
Het inklinken door gewicht van de nieuw gevallen word met het leegmaken iets terug gebracht.
En ja als het ondertussen smelt is het weer wat onnauwkeurig.:side:
Wie weet daar een oplossing voor?:blink:
Door Weerstation Kaatsheuvel
[img size=600]http://img80.imageshack.us/img80/4719/dscn1032a.jpg[/img]
Deze foto is vanmorgen om 9.30 uur gemaakt.
Door Roelof
Hier is zo'n beetje het dubbele gevallen gisteren.
Bijlagen
mini_P1030077.JPG
mini_P1030077.JPG (16.75 KiB) 3572 keer bekeken
Door Roelof
En hier nog een
Bijlagen
mini_P1030080.JPG
mini_P1030080.JPG (53.41 KiB) 3572 keer bekeken
Door AenG
Hier in overijssel is 9 cm gevallen. Gelijk maar weer de weerhut schoongemaakt!

Bijlagen
m12_vga_06.jpg
m12_vga_06.jpg (38.44 KiB) 3572 keer bekeken
Door jango
Maar er is toch wel enig verschil tussen HWA en KNMI.
Bijlagen
sx20100104.png
sx20100104.png (45.72 KiB) 3572 keer bekeken
Door jango
[img size=403]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/snowmap__1_.png[/img]
Bijlagen
snowmap__1_.png
snowmap__1_.png (149.97 KiB) 3572 keer bekeken
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15