jango schrijft:
Leuk
Lijkt mij wel handig als de link in de menubalk komt.
En wat betreft een eventueel vervolg van een kaartje dan is het wel te hopen dat de deelnemers massaal door geven wat de sneeuw hoogtes zijn en dat ook iedere dag blijven doen zolang er sneeuw ligt.
En laat HWA dan de eerste zijn met actuele sneeuw hoogtes in Nederland
Groet Jan.
Link staat inmiddels in het menu.
Ik hoop ook dat de sneeuwhoogtes massaal worden doorgegeven. Het heeft stiekem heel wat tijd gekost om dit te ontwikkelen, al ziet het er eenvoudig uit. Om de drempel laag te houden, kunnen ook niet deelnemers de sneeuwhoogte doorgeven.
Ik heb al zitten denken hoe ik de kaartjes kan maken, maar loop tegen een aantal uitdagingen aan. Ik hoop dat jullie meedenken om deze te kunnen overwinnen:
- meting worden niet op dezelfde tijd doorgeven. Als ik een kaartje genereer, tot hoelang terug, mag ik de metingen dan meenemen in het kaartje? Ik zit te denken aan 12 uur, maar het nadeel is dat de situatie dan al anders kan zijn op die plaats. Neem ik een kortere tijd, bijvoorbeeld 1 uur, dan heb ik waarschijnlijk te weinig meldingen om er een kaartje van te genereren.
- metingen met 0cm worden zeer waarschijnlijk niet doorgegeven. Hoe kom ik toch te weten waar 0cm ligt, want die heb ik eigenlijk wel nodig voor het kaartje. Als ik erom vraag, krijg ik waarschijnlijk meer 0cm meldingen dan meldingen waar wel sneeuw ligt en dat maakt het overzicht in tabelvorm weer oninteressant.
- Sneeuwhoogte is waarschijnlijk lokaal nog meer afwijkend dan regen. Ik zal dus moeten gaan experimenteren met de straal waarbinnen een sneeuw meting geldt.
Gr,
Luc