Wat een ophef over wat onstuimig weer!:huh: Grote kans dat het niet eens het predicaat storm gaat krijgen, daar is immers een uurgemiddelde van 9 bft voor nodig van één van de officiele knmi-stations. Ik denk niet dat het zo ver komt! Een zware storm wordt het al helemaal niet:laugh: en wat moet ik me voorstellen bij "zwaar stormweer"? Of is dat soms Belgisch voor "onstuimig weer";)
Het enige bijzondere aan het weer komende dagen zijn de mogelijk zware windstoten die zich zullen voordoen, aan de kust wellicht zelfs zeer zware windstoten. Dat maakt het wellicht tot wel interessant, het vergroot in ieder geval de kans op schade!:)
Overigens opvallend hoe weinig stormen er de laatste jaren voorkomen, ze lijken zowat uit het weerbeeld verdwenen, zware stormen zijn een uitzonderlijk fenomeen geworden. Het feit dat er nu zoveel ophef is over een beetje wind geeft wel aan dat we dit blijkbaar al bijzonder vinden. In vergelijking met de stormen die in de jaren zeventig van de vorige eeuw plaatsvonden is dit maar een lachertje: slechts een zuchtje wind

. En dat terwijl de klimaatveranderingsscenario's op basis van verhoging van CO2 in de atmosfeer steeds een toename van de wind aangeven en een toename van het aantal (zware) stormen! :blink: Het feit dat het omgekeerde het geval lijkt te zijn, daar hoor je niemand over. Toch wel vreemd, of niet?;)