Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WSWijk
weatherservice schrijft:
Zit al een tijd in de modellen, maar dat beest blijft daar hangen. No worries.

Haha, zit ook al een tijdje mee te kijken. Hier op onweer-online kan je er nog wat meer over lezen.

Enneh... inderdaad, de kerndruk van de depressie die nu op de kaarten staat schijnt op 9 februari 935 HpA te zijn. In vergelijking: februari 1953 zat op 973 HpA.

Huiver huiver huiver... ik ga maar vast een rubber bootje leasen (ter formaat van een ark of zo...) :laugh:

Ach, ze zullen wel zien of het storm gaat lopen... :-)

Groeten

Theo
Door kees ws middelburg
WSWijk schrijft:
weatherservice schrijft:
Zit al een tijd in de modellen, maar dat beest blijft daar hangen. No worries.

Haha, zit ook al een tijdje mee te kijken. Hier op onweer-online kan je er nog wat meer over lezen.

Enneh... inderdaad, de kerndruk van de depressie die nu op de kaarten staat schijnt op 9 februari 935 HpA te zijn. In vergelijking: februari 1953 zat op 973 HpA.

Huiver huiver huiver... ik ga maar vast een rubber bootje leasen (ter formaat van een ark of zo...) :laugh:

Ach, ze zullen wel zien of het storm gaat lopen... :-)

Groeten

Theo

Theo in dat stukje staat ook dat de storm tussen de eerste en de vijfde zou moeten huishouden,volgens min gaathet hier al mank met de verwachting.

Maar we zullen het zien of het niet een storm in een glas water is

grt Kees ws mdl
Door WSWijk
kees ws middelburg schrijft:
Theo in dat stukje staat ook dat de storm tussen de eerste en de vijfde zou moeten huishouden,volgens min gaathet hier al mank met de verwachting.

grt Kees ws mdl

Hoi Kees,

Ben het helemaal met je eens... we zullen wel zien wat het gaat worden. Is in ieder geval wel geinig om het te blijven volgen....
Door kees ws middelburg
WSWijk schrijft:
kees ws middelburg schrijft:

grt Kees ws mdl

Hoi Kees,

Ben het helemaal met je eens... we zullen wel zien wat het gaat worden. Is in ieder geval wel geinig om het te blijven volgen....

Het is zeker wel leuk om het te blijven volgen,kijken wat er wel of niet van uit komt.

grt kees ws mdl
Door wslangerak
Actuele luchtdruk:

Grappig om te zien dat het wel heel erg lijkt op het plaatje van onze "voorspeller", al is dat dan voor 2 februari en zijn de luchtdrukken nu wel iets minder extreem.

Ik ben redelijk onder de indruk....
Bijlagen
20110131_baro_meteorologica.jpg
20110131_baro_meteorologica.jpg (96.26 KiB) 3243 keer bekeken
Door pb2rdf
Al op VWK forum aangehaald, maar onderstaand meteogram heeft wel een bijzondere vorm B).

[img]http://www.weerstationlangerak.nl/storm2011/images/20110204-1400-map.jpg[/img]

Voor de rest wil ik melden dat naar mijn mening de persoon in kwestie wel heel grote woorden gebruikt.
Door een filmpje op youtube te publiceren wil hij daar aandacht voor trekken, en dat vindt ik zeer overdreven.
Een publikatie op een website was voldoende geweest, en daar had hij veel beter zijn verhaal kwijt gekund. Wetenschappelijk veel juister.
Nu komt het nogal schreeuwerig over. Met andere woorden, hij wil aandacht.
Het weer dien je wetenschappelijk te benaderen, en een goede dosis gezond verstand is daarbij onontbeerlijk.
Ik hoop dat iedereen met beide voeten op de grond blijft staan.
Een "Great Storm" krijgen we niet, niet zoals betreffende persoon met zijn experimentele verwachting probeert neer te zetten.
Het zal wat stormachtig worden, maar niet echt veel.
Een verwachting langer als 5 dagen is niet meer betrouwbaar, je ziet hoogstens de trend van het weer.
Daarvoor zijn ook de weermodellen. En die zijn de afgelopen tijd voor de langere termijn niet altijd even betrouwbaar gebleken, om maar een understatement te gebruiken.
Weermodellen zijn gebaseerd op historische gegevens.
En met het weer is het hetzelfde als met beleggingen.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Naar mijn mening is het verhaal van de "Great Storm" no(n)sense en dient met een grote dosis scepsis bekeken te worden.
Veel geschreeuw, weinig wol, was toch het spreekwoord ??

Peter
Door weatherservice
@ Pb2, dat zijn setting op Youtube staat, dat is natuurlijk om aandacht te trekken, maar je moet toegeven dat hij er wel niet ver naast zit. Het windveld zal 4- 6 februari stevig uitpakken, met windstoten tot 100km/h.

Akkoord, 140km/h en meer wordt het niet, maar daar ben ik best tevreden om.