- 01 feb 2011, 14:25
Al op VWK forum aangehaald, maar onderstaand meteogram heeft wel een bijzondere vorm B).
[img]http://www.weerstationlangerak.nl/storm2011/images/20110204-1400-map.jpg[/img]
Voor de rest wil ik melden dat naar mijn mening de persoon in kwestie wel heel grote woorden gebruikt.
Door een filmpje op youtube te publiceren wil hij daar aandacht voor trekken, en dat vindt ik zeer overdreven.
Een publikatie op een website was voldoende geweest, en daar had hij veel beter zijn verhaal kwijt gekund. Wetenschappelijk veel juister.
Nu komt het nogal schreeuwerig over. Met andere woorden, hij wil aandacht.
Het weer dien je wetenschappelijk te benaderen, en een goede dosis gezond verstand is daarbij onontbeerlijk.
Ik hoop dat iedereen met beide voeten op de grond blijft staan.
Een "Great Storm" krijgen we niet, niet zoals betreffende persoon met zijn experimentele verwachting probeert neer te zetten.
Het zal wat stormachtig worden, maar niet echt veel.
Een verwachting langer als 5 dagen is niet meer betrouwbaar, je ziet hoogstens de trend van het weer.
Daarvoor zijn ook de weermodellen. En die zijn de afgelopen tijd voor de langere termijn niet altijd even betrouwbaar gebleken, om maar een understatement te gebruiken.
Weermodellen zijn gebaseerd op historische gegevens.
En met het weer is het hetzelfde als met beleggingen.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Naar mijn mening is het verhaal van de "Great Storm" no(n)sense en dient met een grote dosis scepsis bekeken te worden.
Veel geschreeuw, weinig wol, was toch het spreekwoord ??
Peter