Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Christian
@Eckie: het is ook erg lokaal gevallen. Neem Apeldoorn-zuid maar met 9 millimeter terwijl er in midden 18, een andere locatie van jou 75 mm en ik dan 115 mm heb.
Door Luc
Eckie76 schrijft:
Waarom vermeldt het KNMI dat er voorlopig 75 mm in Apeldoorn gevallen zijn, en niet de 115,5 mm die Christian heeft opgevangen?
Ik geloof heel graag dat het heel hard geregend heeft, maar ik vind de waarde van 115,5 mm wel erg hoog. Zolang ik me kan herinneren is zo'n hoeveelheid nog nergens gevallen in Nederland binnen zo'n kort tijdsbestek.
Ik wil hier niemand voor het hoofd stoten, maar is deze waarde ook gedubbelcheckt?

Naast de eigen stations heeft het KNMI heeft een vast netwerk van (enkele honderden) waarnemers die dagelijks de neerslagsommen doorbellen. Indien de neerslag zeer lokaal is en er zit net geen waarnemer in de buurt, dan registreert het KNMI deze dus ook niet. Nadat alle input verzameld is, wordt de doorgegeven neerslag (handmatig) vergeleken met radarbeelden en omliggende stations. Eventueel worden daar nog correcties op doorgevoerd. Daardoor staat er in eerste instantie ook altijd 'voorlopige data' bij de neerslagkaartjes.
Door Wietse
Ik weet zeker dat er 115,5 mm is gevallen. Ik was gisteren bij mijn vader op de zaak in Apeldoorn en het ging er van joh, de helft van het pand is ondergelopen.
Door wslangerak
weerzoetermeer schrijft:
Oke dat wist ik niet. Dan heb je dus op je display een andere waarde staan als het goed. Vaag dat WD dat doet.

Gr.
Thierry

Ja da's vreemd. Misschien een offset in WD ingesteld?
Door Wietse
Je, hoeft Weather Display niet te laten afronden, je kan namelijk ook de neerslag laten weergeven doormiddel van 1 decimaal achter de komma.

Ga naar Control Panel > Units & Other Settings > Precision > Vink aan: 'Rain in mm to 1 decimal place'.

Met vriendelijke groet,
Wietse
Door weerzoetermeer
Ja maar de WMR-200, die Apeldoorn gebruikt meet per 1 mm. Of heb je dit wellicht aangepast Christiaan? Ik bedoel, is het een gemodificeerde regenmeter zodat de meeteenheid is aangepast?

Gr.
Thierry
Door Luc
Wietse schrijft:
Ik weet zeker dat er 115,5 mm is gevallen. Ik was gisteren bij mijn vader op de zaak in Apeldoorn en het ging er van joh, de helft van het pand is ondergelopen.
Ik kwam net op deze link http://www.destentor.nl/regio/5205065/L ... ldoorn.ece ook leuke foto's tegen van het noodweer in Apeldoorn. Dat er heel veel is gevallen, wordt wel duidelijk na het zien van deze foto's.

Leuk die man, die in een kano door de straat roeit.

Bijlagen
kano.jpg
kano.jpg (99.75 KiB) 3226 keer bekeken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7