Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Mike
Hier in de bollenstreek schijnt het zonnetje weer, 12.6mm meerslag gehad, maar verders niks bijzonders, de ramen en deuren staan alweer open ;)

Ik denk dat we maar de "hier en daar een bui" dagen in de gaten moeten houden, deze geven meer extreem weer aan dan wat het KNMI groots vooraf aankondigd :laugh:
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ook hier is het Noodweer al weer voorbij.

De verwachting was hoog gespannen, De lucht kleurde donkerblauw en werd steeds dreigender.

Al met al kwam er 4.0 mm Neerslag uit, 2 Flitsen en 3 keer wat gerommel in de verte.

Het viel hier dus zwaar tegen met het aangekondigde Noodweer,inmiddels zitten de buien al ver in duitsland.

Volgende keer hopelijk iets spannender,

Mvg,Fijne avond

Martijn
Door Luc
Ik zat tijdens het noodweer hier een kilometer of 5 verderop op een verjaardag in Helden. Je zag het noodweer van veraf aankomen. Als 'weerman' heb ik alles en iedereen naar binnen gestuurd (er waren een stuk of 15 kinderen buiten). Net op tijd was iedereen binnen. Iemand van de vrijwillige brandweer die ook op de verjaardag was, heb ik alvast ingefluisterd dat het niet lang zou duren voordat de pieper zou gaan. Nog geen 2 minuten later kon hij uitrukken.

Deze gek is buiten gebleven en heeft toen met de mobiele telefoon alles op foto en film vastgelegd. De batterij is nu aan het opladen en daarna ga ik proberen al het materiaal te plaatsen. Je zag de lucht samenpakken en rond draaiende bewegingen gaan maken. Ik hoop dat dat ook op de film staat. Waarschijnlijk is daar verderop wel ergens een windhoos uit ontstaan.

Het was erg indrukwekkend. Na het noodweer heb ik in een straal van 200 meter eens rond gelopen. Er waren verschillende huizen met afgewaaide pannen en vele bomen die het begeven hadden. Ook lagen er grote takken op auto's. De brandweer is nu nog bezig met opruimen.

Ik hoop straks wat materiaal te tonen.

Gr,
Luc
Door Mike
tinuz97 schrijft:
Goh nu heb ik eindelijk mijn setup klaar,spannende plaatjes van Estofex,en code rood voor hier......ik zat te wiebelen van de zenuwen...krijg je dit....flitsje,beetje regen,een keer een ruk wind en klaar.....tjonge tjonge :side:

Er komen weer buien onze kant op, misschien zijn dit mooie kansen voor onweerfotografie.
Door tinuz97
Mike schrijft:
tinuz97 schrijft:
Goh nu heb ik eindelijk mijn setup klaar,spannende plaatjes van Estofex,en code rood voor hier......ik zat te wiebelen van de zenuwen...krijg je dit....flitsje,beetje regen,een keer een ruk wind en klaar.....tjonge tjonge :side:

Er komen weer buien onze kant op, misschien zijn dit mooie kansen voor onweerfotografie.

O?
mooi,setup namelijk laten staan :)
Voor de geinstresseerde : Canon eos 7D met grip.
24-105mm Is usm L....met polarisatie filter B&W volgens kasemann.
Statief en laptop die de camera bestuurd met Dslr pro (timelapse,auto bracketing voor hdr etc)
Door Mike
tinuz97 schrijft:
O?
Statief en laptop die de camera bestuurd met Dslr pro (timelapse,auto bracketing voor hdr etc)

Ja een setup om van te dromen ;)
Die DSLR Remote Pro ga ik ook eens even proberen, klinkt goed, wist niet eens dat dat bestond (ook niet tegen gekomen op het EOS forum):dry:

Hier nog goed te zien dat het een zeer langgerekt front was, je kan haast zeggen van de waddeneilanden totaan Zwitserland, daarachter de buien die, ik denk, onze kant nog op komen.

Afbeelding
Door tinuz97
Mike schrijft:
tinuz97 schrijft:
O?

Ja een setup om van te dromen ;)
Die DSLR Remote Pro ga ik ook eens even proberen, klinkt goed, wist niet eens dat dat bestond (ook niet tegen gekomen op het EOS forum):dry:

Hier nog goed te zien dat het een zeer langgerekt front was, je kan haast zeggen van de waddeneilanden totaan Zwitserland, daarachter de buien die, ik denk, onze kant nog op komen.

Afbeelding

Yup,zag ze net ook op de buienradar.denk zo rond de nacht,tussen half 2 en 2? Althans bij mij dan