Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door petergroeneveld
Nederland-België we zullen volgende week wel zien wat de uitslag wordt. :laugh: Volgens mijn eigen verwachtingen geen "Winterbom" maar 's nachts lichte tot matige of strenge vorst, weinig sneeuw, overdag temperaturen rond het vriespunt.
Later in de week weer temperaturen boven 0. Inderdaad het kan vriezen of het kan dooien.

Maar het blijven verwachtingen en die zijn nogal aan veranderingen onderhevig. :laugh:
Door weatherservice
Eckie, ik snap je gevoel voor 'qouten' volledig :). dat ik ze zelf heb gemaild wil niet impliciet zeggen dat de redactie zoiets niet kan weigeren hé :)

Zoals verwacht, is ook het KMI bijgedraaid in haar neerslagverwachting. het neerslagmodel 'Alaro' geeft voor Nederland morgenmiddag een duidelijk neerslagsignaal af. Enkel het tijdstip zal cruciaal worden voor accumulatie
Door Luc
weatherservice schrijft:
Blijkbaar werkt die slogan hier wel enige commotie in de hand :lol: . De telegraaf heeft trouwens ons bericht vanuit weatherservice verwerkt op de voorpagina.

Linkje: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8476 ... tml?p=17,1

Rond 17:00 plaats ik een nieuwe korte termijn verwachting (a.d.h.v. de nieuwe GFS)

Uit het stukje in de telegraaf:
Weatherservice in België voorspelt voor maandag een onverwachte sneeuwval in Nederland en in België. Volgens het weerstation kan het "sneewdek" tot problemen leiden in zowel de ochtendspits als de avondspits. En dan met name in het Oosten van ons land.
Bij de televaag weten ze niet eens hoe je sneeuwdek spelt. Ik heb geen sneeuw waargenomen in de ochtendspits. Voor vanavond zijn er wel enkele centimeters mogelijk....

Gr,
Luc
Door weatherservice
Donderdag en vrijdag worden uitkijken. @ Luc, van de ochtendspits, daar heb je gelijk in. Vanavond wordt er wel sneeuw verwacht.
Door jango
weatherservice schrijft:
Donderdag en vrijdag worden uitkijken. @ Luc, van de ochtendspits, daar heb je gelijk in. Vanavond wordt er wel sneeuw verwacht.

Volgens mij moet je elke dag uitkijken, het kan je zomaar gebeuren.
En het is vandaag nog maar maandag heeft de aankondiging van gister voor vandaag (er word een klein beetje sneeuw verwacht 1 tot 3 cm) de vlucht genomen of heb je hem helemaal verkeerd gezien en zowaar in de VS aan land gegaan (gezien de tv beelden in het journaal)
Door Sjulp
Ook Het Belang van Limburg werd blijkbaar gemaild:

... Het Belgisch weerstation Weatherservice, dat zichzelf nummer 1 in het voorspellen van noodweer noemt, kondigde gisteren op zijn site aan dat vanaf vandaag al “een onverwacht sneeuwdek” de avondspits in de war kan sturen.

Omwille van geloofwaardigheid nu maar kaarsen laten branden dat het ook uitkomt ;)
Door Overijse
Denk dat de avondspits in België eerder in de war zal zitten door een ongeluk dan door de sneeuw vandaag.

Tegen dat het hier in Bxl sneeuwt ligt iedereen al languit in de zetel.
Door Eckie76
Sjulp schrijft:
Ook Het Belang van Limburg werd blijkbaar gemaild:

... Het Belgisch weerstation Weatherservice, dat zichzelf nummer 1 in het voorspellen van noodweer noemt, kondigde gisteren op zijn site aan dat vanaf vandaag al “een onverwacht sneeuwdek” de avondspits in de war kan sturen.

Omwille van geloofwaardigheid nu maar kaarsen laten branden dat het ook uitkomt ;)

Het gemiddelde niveau van de journalistiek daalt met rasse schreden.
Onverwacht is het al 5 dagen niet, van een winterbom is geen enkele sprake, noch raakt iemand in de war van 1 tot 4 cm sneeuw, die ik trouwens niet eens zie komen voor Limburg, maar dat terzijde.

Ik denk dat ik nu maar eens een mailtje naar het AD ga sturen, waarin ik ga waarschuwen voor lichte vorst.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7