Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door forsurh
weermaarssen schrijft:
Hallo Wisse

Mooie duidelijke kaarten, en een uitstekende site hier kan je even lekker ronkijken.

Groet,
Louis

Dankje,

De kaartjes veranderen overigens elk uur mee, aangezien het een link is.

groeten,
Wisse
Door weatherservice
Met deze update geef ik mee dat de kans op sterke gusts op het grond koufront wat groter met lokaal kans op schade door gusts > 100/110 km/h. De actuele radarbeelden geven aan dat een narrow cold frontal rainband (NCFR) een feit is. Een lokale F0/F1 windhoos behoort hier tevens tot de mogelijkheden.

Bron: Karim Hamid & weatherservice
Door Luc
In Noord-Limburg is het nog relatief rustig.

Vanmorgen op mijn vrije dag, bij nagenoeg windstil en droog weer, de bladeren in de tuin bijeen geblazen/geharkt. Een flink aantal kruiwagens vol. Op een stuk of 50 blaadjes aan de grote kersenboom na, zijn de bomen in de tuin kaal.

Inmiddels is het begonnen met regenen en de wind is aangetrokken naar gemiddeld 21 km/u

Volgens de MOS, kunnen we nog een flinke waterbom verwachten vanaf vrijdag op zaterdag. Als het zondag middag maar droog is als de Sint aanmeert in Kessel.

Bijlagen
moskessel.png
moskessel.png (141.62 KiB) 2701 keer bekeken
Door weatherservice
UPDATE: West- en Oost Vlaanderen krijgen nu tijdelijk een rustigere periode, maar tegen de avond naderen 'stormbuien (volgens Piet Paulusma) Nederland en mogelijk ook België. De Dry-Intrusion maakt het in zo'n geval gevaarlijk voor buien. Discrete low topped supercells zijn bij een SRH van 850m2/s2 mogelijk!

Bron: weatherservice
Door reitsma1960
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Tot nu toe zijn dit de cijfers vanuit Klazienaveen

Maximale windsnelheid 53.1 km/hr om 16:34 uur
10 minuten gemiddelde 25.7 Km/h

Mvg,

Marijn

Hoi Martijn,

Komt met Assen aardig overeen. Ik zit nu veel op 53 km/h
Heb mijn tuinstoelen moeten verplaatsen want deze vlogen door de tuin.

@ Luc; mijn blad in de tuin is weggeblazen. Gemakkelijk hoor. geen blazer nodig.

Ik volg de windmeting nauwgezet. Heb net de sensor verplaatst naar het dak en meet nu ruim boven de nok op zo`n 9 meter. Als het dus tegenzit moet ik het dak nog op.:ohmy: Tot nu toe alles stabiel.:woohoo:

Veel plezier,

Oebel
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
meteohoekvanholland schrijft:
Wind gaat nu aantrekken in Hoek van Holland, heftige regenbui net.

Minder leuk nieuws is dat in Hoek van Holland een sleepboot is omgeslagen rond 16 uur, twee mensen worden op dit moment nog vermist. Dit weer maakt het zoeken er uiteraard niet makkelijker op.

http://www.nu.nl/binnenland/2376731/twe ... pboot.html

Het was net op het 18:00 uur Journaal zag ik inderdaad,Hopelijk worden de twee vermiste mensen nog in levende lijve gevonden en gered.

Dit is dan weer de keerzijde van het extreme Weer.

Maximale windsnelheid hier tot nu toe 57.9 km/hr om 17:41 uur

Mvg, Martijn