Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weatherservice
Even enkele dingen uit de wereld 'helpen':

Uhm excuseer? Ik heb deze instantie niet gemaild

p.s.: Windschoten in Nederland meldt nu al 4 cm sneeuw... Dus zo ver ernaast zat onze verwachting niet :)
Door Eckie76
Heb ik dat ergens beweerd dan?

Wat die verwachting van jou / jullie betreft; Ik verwacht ook niet anders van de nummer 1 van België.

Morgen in de Volkskrant??
Door Overijse
p.s.: Windschoten in Nederland meldt nu al 4 cm sneeuw... Dus zo ver ernaast zat onze verwachting niet :)

Op kaart niet nee in werkelijkheid zo'n 200 à 450 km, das de afstand tussen winschoten en Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel (steden waar de spits de zwaarste problemen zou ondervinden.

Voorspellen is goed en fijn maar nooit het vel verkopen vooraleer de beer geschoten is, zou ik zeggen dan.

Voor het overige proficiat met de melding in de Telegraaf of was het nu Televaag zoals sommigen hier zeggen.

Grtz
Kris

Edit : 40 Km Oostelijker (Groningen) regent het (Bron: Twitter)
Door weatherservice
BOM van een GFS (12:00)! De core is terug wat verschoven naar het oosten!

Dat gaat donderdag echt chaos worden!

[img]http://91.121.84.31/modeles/gfs/run/gfs-0-84.png?12[/img]
Door Overijse
Correct ik oordeel zelf.

Ochtenspits = poederdroog in België
Avondspits = poederdroog in België

Ochtendspits in Nederland (dacht poederdroog)
Avondspits = ANWB komt zelfs niet aan hun voorspelde aantal KM file (voorspelling : zware avondspits 250 Km om 17:30 Hr)

Onverwachte sneeuw = Nope het is winter

Sneeuw voor donderdag = niet onverwacht

bovenstaande is realiteit en GEEN voorspelling.

Grtz
Kris
Door weatherservice
Dat is logisch dat het realiteit is, want dat zijn de waarnemingen van het eigenste moment :). Het klopt daarbij ook dat de sneeuwval in het noorden vroeger is gekomen dan verwacht in de GFS-run.

Zo'n 6 uur te vroeg, volgens waarnemingen (waar rond 13:00 al sneeuw werd gemeld) in het noorden van Nederland

p.s.: zonet David Dehenehauw op Radio 2: "overal waar het niet gestrooid is, wordt het spiegelglad." Opletten dus mensen, morgenochtend
Door Overijse
De sneeuw op de ring van Brussel had een grijze kleur daarnet, zag eruit als asfalt.

De avondspits in de war, klopt door een ongeluk in Waterloo.

Voor Nederland had je de avondspits juist.

The points of the Belgium Jury : 2.5/10

I rest my case

Grtz
Kris
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7