Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weatherservice
Op de buienlijn die nu, 17:45 MET, vlak voor de Nederlandse kust ligt, is een aantal actieve afzondelijke cellen te zien waarin een paar afzondelijke elementen eerder W-O dan ZW-NO trekken.
Gezien het feit dat de windschering extreem sterk is in de onderste kilometer, de heliciteit zeer hoog (600-1000 m2/s2) de wolken basis zeer laag, is er een grote kans dat die daadwerkelijk roterende cellen zijn met een kans op tornado's.

Jammer dat er geen Doppler-radar gegevens beschikbaar zijn.

Ik denk dat er een redelijke kans is dat het westen van Nederland een paar tornado's gaat meemaken. De cellen die nu het meest actief zijn, lijken tussen 18:15 en 19:00 in Zuid-Holland aan land te gaan.

Pieter Groenemeijer
ESTOFEX

Bron: weerwoord
Door Eckie76
weatherservice schrijft:
Op de buienlijn die nu, 17:45 MET, vlak voor de Nederlandse kust ligt, is een aantal actieve afzondelijke cellen te zien waarin een paar afzondelijke elementen eerder W-O dan ZW-NO trekken.
Gezien het feit dat de windschering extreem sterk is in de onderste kilometer, de heliciteit zeer hoog (600-1000 m2/s2) de wolken basis zeer laag, is er een grote kans dat die daadwerkelijk roterende cellen zijn met een kans op tornado's.

Jammer dat er geen Doppler-radar gegevens beschikbaar zijn.

Ik denk dat er een redelijke kans is dat het westen van Nederland een paar tornado's gaat meemaken. De cellen die nu het meest actief zijn, lijken tussen 18:15 en 19:00 in Zuid-Holland aan land te gaan.

Pieter Groenemeijer
ESTOFEX

Bron: weerwoord

Houden we zeker in de gaten. Genoeg dynamiek in ieder geval.
Door forsurh
Een hele mooie NOAA afbeelding van gisteren

[img]http://www.weerstation-grootegast.nl/Pictures/noaa-20101111-msa.png[/img]
-= NOAA © Weerstation Grootegast =-

Zo zie je ze niet vaak. De depressie is heel mooi en duidelijk zichtbaar.

De hoeveelheid wind viel hier trouwens mee.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door SpeedyGJ
Hier wel storm gehad, 77km/h gem met piek van 96km/h. Helaas nog altijd geen record :( maar dat zag ik al aankomen.
Het water is nu aardig hoog aan het worden, en dat terwijl het nu wad moet zijn....over klein half uurtje zal het water tot aan de dijk staan, het einde van de pier zal niet meer toegankelijk zijn..dat wordt weer leuke beelden.

1 nadeel: Het is echt ^&@(*$@ koud!
Door useradema
En ik maar denken dat mijn webcams (na gisteren) vast genoeg zaten op het dak...

Tot vandaag 12:00 ging het goed... Maar nu zijn ze al 45 graden gedraaid... :(

Vanmiddag maar weer aan het werk...

Geniet van de Storm
Alexander