Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WSWijk
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hier zojuist afgelopen 3 uur maar liefst 7 Centimeter aan verse Sneeuw gevallen.

Mvg, Martijn

Ha, hier 0.000001 mm.... of te wel, wel wat stuifsneeuw achtige vlokjes gezien, maar meer ook niet...

Groetjes

Theo
Door Eckie76
Nicholas,

ik begrijp echt niet wat voor punt je nu wil maken. Ik heb zelden zo'n arrogantie meegemaakt.
Het is geen verrassing dat er wat sneeuw komt.
Denk je nu echt dat JIJ het alleenrecht kan claimen voor een verwachting op basis van een paar kaartjes en modelletjes?
Blijf toch gewoon eens met beide benen op de grond staan, wat wil je nu eigenlijk bewijzen?

Enerzijds geef je op je eigen forum af op Nederlandse sensatiezoekers, terwijl jij zelf zo kan beginnen bij RTL Boulevard met al die schreeuwerige topictitels.

Dit is een weerpagina, waarop weeramateurs hun metingen publiceren en in het forum kan iedereen terecht voor hulp, advies of andere zaken, maar in het algemeen wordt websitepropaganda hier niet op prijs gesteld, tenminste niet op de vreselijk opdringerige manier waarop jij dat telkens weer klaarspeelt.

Dat jij media-offensieven hanteert moet je helemaal zelf weten, maar laat dat overdrijven en al die zelfgenoegzaamheid eens lekker varen, dan wil ik wel graag met je in discussie op een normale manier.

Gegroet Olaf
Door meteozwolle
Eckie76 schrijft:
Nicholas,

ik begrijp echt niet wat voor punt je nu wil maken. Ik heb zelden zo'n arrogantie meegemaakt.
Het is geen verrassing dat er wat sneeuw komt.
Denk je nu echt dat JIJ het alleenrecht kan claimen voor een verwachting op basis van een paar kaartjes en modelletjes?
Blijf toch gewoon eens met beide benen op de grond staan, wat wil je nu eigenlijk bewijzen?

Enerzijds geef je op je eigen forum af op Nederlandse sensatiezoekers, terwijl jij zelf zo kan beginnen bij RTL Boulevard met al die schreeuwerige topictitels.

Dit is een weerpagina, waarop weeramateurs hun metingen publiceren en in het forum kan iedereen terecht voor hulp, advies of andere zaken, maar in het algemeen wordt websitepropaganda hier niet op prijs gesteld, tenminste niet op de vreselijk opdringerige manier waarop jij dat telkens weer klaarspeelt.

Dat jij media-offensieven hanteert moet je helemaal zelf weten, maar laat dat overdrijven en al die zelfgenoegzaamheid eens lekker varen, dan wil ik wel graag met je in discussie op een normale manier.

Gegroet Olaf

ik zou adviseren: topic laten sluiten door beheerder (luc ?)
Door jango
meteozwolle schrijft:

Heeft geen zin, dan heeft hij morgen(of vandaag)al weer een nieuw topic geopend.
Dit is volgens mij al het 4e van zijn hand.
Er is maar 1 manier om deze promotie campagne te stoppen en dat is een BAN.
Door Luc
meteozwolle schrijft:
Als het topic een welles/nietes spelletje gaat worden, dan sluit ik het.

Feit is dat er in de ochtendspits geen neerslag is geweest en dus ook geen sneeuwdek. In het oosten van Nederland is in de avondspits wel neerslag in de vorm van sneeuw gevallen. Dat was ook de verwachting van de 'profs'. Ik concludeer daarom ook dat weatherservice hier niet de juiste verwachting heeft gemaakt.

Enkele tips voor weatherservice (en in het algemeen voor amateurs die verwachtingen opstellen):

- betrek meerdere modellen in je verwachting. Vaar niet blind op bijvoorbeeld het GFS model, maar kijk of er steun is bij de andere modellen.
- Kijk niet te ver vooruit.
- Interpreteer de kaarten (vooral voor de lange termijn) niet letterlijk, maar kijk naar de algemene trend. Meer dan pakweg 4 dagen voorruit, zijn details over bijvoorbeeld hoeveelheden, exacte koers laagjes, timing e.d. niet te geven.
- sneeuwsituaties zijn lastig te voorspellen, zelfs door professionele weerbureaus. Neem daarom ook een voorzichtigheid mee in je verwachting. Zeker bij afzakkende laagjes die voor sneeuw moeten gaan zorgen is de betrouwbaarheid niet hoog. Een beetje meer naar het Westen of Oosten en er ontstaat een totaal ander weerbeeld. Nowcasten is dan het advies.
- Blijf objectief, maak er geen sensatiebericht van. Je krijgt een berg kritiek over je heen als je het mis hebt.

Gr,
Luc
Door weatherservice
Omwille van wat? Bij mijn weten is er hier niets verkeerd gezegd of gedaan geweest, enkel een verwachting die zeker is uitgekomen @ Eckie (de avondspits in Nederland ligt in de knoop, zie www.nu.nl en Telegraaf)...

Mag hier dus niet worden gezegd dat er het één en ander op komst is? Spijtig dat het weer zover moet komen.

Edit 19:01: bericht van Luc gelezen= akkoord met de stelling en in het vervolg zet ik niets meer dat te maken heeft met sneeuw, want het brengt inderdaad een hoop ellende met zich mee. Dank @ Luc voor de cleane uitleg
Door Mike
weatherservice schrijft:
(de avondspits in Nederland ligt in de knoop, zie www.nu.nl en Telegraaf)...

Nou kom op zeg, je bent erg goed in overdrijven, er ligt helemaal niks in de knoop in Nederland, de files zijn wel iets langer dan normaal maar wat je nu zegt slaat echt helemaal nergens op, nu ben je toch echt aan het overdrijven hoor, die 900 km van 2 weken geleden dat was pas ellende voor het nederlandse verkeer.

Wat lees ik net? "Er zijn 7 meldingen, waarvan 6 files (63 km) [13-12-2010, 19:14]".
Door weerzal
Nou we hebben in Zaltbommel de slee maar weer opgeborgen.
Die kleine janken, weer geen sneeuw gevallen.
Durf bijna niet te vertellen dat het misschien heel misschien donderdag gaat sneeuwen en we dan misschien wel kunnen gaan sleeen.
Gaan we vanavond toch maar kijken naar de Polar Express op dvd.

Groet Rob.
Door Eckie76
weatherservice schrijft:
Omwille van wat? Bij mijn weten is er hier niets verkeerd gezegd of gedaan geweest, enkel een verwachting die zeker is uitgekomen @ Eckie (de avondspits in Nederland ligt in de knoop, zie www.nu.nl en Telegraaf)...

Mag hier dus niet worden gezegd dat er het één en ander op komst is? Spijtig dat het weer zover moet komen.

Edit 19:01: bericht van Luc gelezen= akkoord met de stelling en in het vervolg zet ik niets meer dat te maken heeft met sneeuw, want het brengt inderdaad een hoop ellende met zich mee. Dank @ Luc voor de cleane uitleg

Om te beginnen komt alles zover door jouw eigen bijdrage. Plus ik heb de eigenschap dat ik 100% direct en open ben en meteen aangeef als iets mij dwarszit.
Dat levert soms wel eens pittige discussies op, maar ik voel mezelf geen haar beter dan wie dan ook, noch lok ik bewust discussies uit om maar een beetje te ruzieën.
Ik weet niet in wat voor een wereld jij leeft, maar in de mijne hecht ik wat weersverwachtingen betreft heel veel waarde aan maximale realiteitszin.
Hier in Nederland is het motto: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Diegene die dat gezegde bedacht heeft is in mijn ogen geniaal :)
Ik ben een doodgewone weeramateur, en met mijn metingen doe ik een bepaalde doelgroep (regionaal) een groot plezier, en natuurlijk mijzelf.
Denk aan dankbare boeren in de directe omgeving, tuinders, boswachters, natuurliefhebbers etc. etc. etc.

Dit is het verschil tussen jou en mij en de reden waarom het niet goed klikt:

Zo noem ik mezelf niet de nummer 1 van Nederland, laat staan van Limburg of Roermond.
Op mijn site zul je nergens sensatie-artikelen aantreffen.
Ik maak mijn bezoekers niet wijs dat ik met "eigen kaarten" werk en alle wijsheid in pacht heb.
Ik mail niet naar kranten, nieuwsbladen of forums, om hen te waarschuwen voor onverwachte natuurrampen, terwijl de eigenlijke reden daarvan niets meer dan een publiciteits-campagne is.

Persoonlijk ken ik je niet, en je zal echt wel verstand van zaken hebben, maar het is de manier waarop je het brengt.
Zoals Kees het al eerder zei: aan je marketingtechniek mankeert niets.

Je mag van mij elke dag over sneeuw praten en honderduit schrijven, maar doe dat dan aub op een wat minder zelfvoldane manier.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7