Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door huins
Ik denk het niet, of je moet ergens in de luwte nog wat kunnen meten!! Met deze wind!
Zelfs in de verwarmde regenmeter heb ik nog niks kunnen opvangen. Het waait er allemaal uit:silly:
Door Meteonoord
Pim schrijft:
Hallo allemaal,

Kunnen we vandaag betrouwbaar meten?

Daar waar ik de laatste keer 31 cm heb gemeten, ligt nu 29 cm sneeuw, terwijl er vanmorgen flink wat bij is gekomen.
De sneeuw waait weg en er ontstaan duinen. Op andere plaatsen ligt niks bijna meer.

Wie heeft een oplossing?

Pim
Weerstation Roden

Hi Pim,

De oplossing is verwarmde neerslagmeter.
Mijn ervaring van de afgelopen dagen is dat je de factor 2 kunt gebruiken.
Dus cm gemeten staat tot mm neerslagmeter als 2 staat tot 1

Groet,

Bert
( lekkere warme koffie )
Door Zaferr
Wat ik me afvroeg, heeft een verwarmde regenmeter geen invloed op de temperatuur metingen?

Groetjes, Zafer de Boer
Door Pim
Ja Ronald, maar in de luwte ontstaan hier sneeuwduinen, 't is onbegonnen werk zo.

Bert, op dit moment staat de (verwarmde)regenmeter op 1.4 mm, dan zou er dus 2.8 cm sneeuw zijn gevallen ik heb het idee dat het veel meer is, maar het dwarrelt ook van het dak in de tuin waar 5 meter verder de regenmeter staat.
Ik denk, dat ik maar even ophou met meten!
Sorry Bert, we maken heel binnenkort een koffieafspraak, want dit gaat veel te lang duren!

Zefer, nadat ik een paar weken geleden de verwarming aanzette, heb ik gelet op de temperatuur en deze bleef, tenminste het 1e uur, dezelfde waarde aangeven.
Nee, ik ben heel tevreden met de uitvinding van Ronald (Meteo Huins) het werkt perfekt en het kost niks!

Groeten Pim
Weerstation Roden
Door Roelof
Hallo Pim,

Ook hier in Sleen is vanmorgen weer een mooi laagje verse sneeuw gevallen, en ook ik heb last van verstuiving.Ik heb dit gedeeltelijk opgelost door op meerdere plaatsen te meten en dan het gemiddelde uit te rekenen.Ik ben me er van bewust dat ook dit niet nauwkwurig is maar op deze manier kom je wel dichter bij de werkelijkheid.Ik vraag me trouwens af hoe ze dit bij de prof. weerdiensten oplossen.

Ook valt het me op dat de opgegeven waarden nogal verschillen ik heb de indruk dat er mensen zijn de alleen de versgevallen sneeuw opgeven en weer andere die de totaal gevallen sneeuw opgeven. Misschien moet Luc dit even duidelijk aangeven op het invulveld.

Roelof
Meteo Sleen
Door wslangerak
Roelof schrijft:
Ook valt het me op dat de opgegeven waarden nogal verschillen ik heb de indruk dat er mensen zijn de alleen de versgevallen sneeuw opgeven en weer andere die de totaal gevallen sneeuw opgeven. Misschien moet Luc dit even duidelijk aangeven op het invulveld.

Ik denk dat het duidelijk is: er staat "sneeuwhoogte" en niet "gevallen sneeuw" o.i.d.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Allemaal.

Ook in Klazienaveen weer verse sneeuw.

Ik heb op verschillende plaatsen gemeten met de duimstok, waar de sneeuw over grote stukken op gelijke hoogte ligt.

Zodoende kom ik hier in Klazienaveen op gemiddeld 9 centimeter uit.

Met vriendelijke groet,

Martijn,

Weerstation Klazienaveen
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
o ja, vergeten in te vullen.excuus:(

Kees, met deze heb ik het ingevoerd in de lijst met terugwerkende kracht naar 14.30 uur

Mvg,

Martijn:)
Door Eckie76
Jammer dat er nog steeds van die trieste losers de sneeuwhoogte-rubriek moeten verzieken...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15