Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
wslangerak schrijft:
Roelof schrijft:
Ook valt het me op dat de opgegeven waarden nogal verschillen ik heb de indruk dat er mensen zijn de alleen de versgevallen sneeuw opgeven en weer andere die de totaal gevallen sneeuw opgeven. Misschien moet Luc dit even duidelijk aangeven op het invulveld.

Ik denk dat het duidelijk is: er staat "sneeuwhoogte" en niet "gevallen sneeuw" o.i.d.
Inderdaad de hoogte van het sneeuwdek dat er ligt op het moment van meten.

Eckie76 schrijft:
Jammer dat er nog steeds van die trieste losers de sneeuwhoogte-rubriek moeten verzieken...
Inderdaad jammer, maar de onbetrouwbare waardes verwijder ik toch handmatig, voordat ik een kaartje genereer.
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hoezo veel sneeuw?
Ik wil de sneeuwhoogte laten zien.
Gr,
Hans
[img]http://img189.imageshack.us/img189/6479/dscn1009.jpg[/img]
Door Luc
En hoeveel centimeter is dat 'door de bank genomen' :laugh:
Door Luc
Hierbij een kaartje met de actuele sneeuwhoogtes. Deze is gebaseerd op alle meldingen sinds gistermiddag 12:00u tot 10:00u vandaag.

Bijlagen
sneeuwhoogte211209_klein.jpg
sneeuwhoogte211209_klein.jpg (139.38 KiB) 3330 keer bekeken
Door Luc
weermaarssen schrijft:
Hallo Luc

Mooi kaartje! Lijkt me best wel veel werk, en voor een volledige kaart ben je afhankelijk van de HWA amateurs. Komen de bijgewerkte kaarten onder het menukopje "weerkaartjes" of is dit eenmalig?

Knmi heeft ook zoiets zie: http://www.knmi.nl/klimatologie/geograf ... .small.png

Groet Louis
Kaartje staat inmiddels onder het menu weerkaartjes. Generen gebeurt wel eenmalig, omdat ik eerst alle data handmatig moet verifiëren. Dat doe ik dus alleen als ik even voldoende tijd kan vrijmaken.
Door Eckie76
weermaarssen schrijft:
Hallo Luc

Mooi kaartje! Lijkt me best wel veel werk, en voor een volledige kaart ben je afhankelijk van de HWA amateurs. Komen de bijgewerkte kaarten onder het menukopje "weerkaartjes" of is dit eenmalig?

Knmi heeft ook zoiets zie: http://www.knmi.nl/klimatologie/geograf ... .small.png

Groet Louis

Onnauwkeurig kaartje van het KNMI: In Midden - Limburg ligt op de plek waar 8cm staat, rond de 15 cm.
Door Regards
Luc schrijft:
Hierbij een kaartje met de actuele sneeuwhoogtes. Deze is gebaseerd op alle meldingen sinds gistermiddag 12:00u tot 10:00u vandaag.

Luc,

Ik zie een 'klein' foutje, mm moet dit geen cm zijn :huh:

Gr Rik

Edit: Ik zie dat je het al heb aangepast, sorry.
Door Luc
Regards schrijft:
Luc schrijft:

Luc,

Ik zie een 'klein' foutje, mm moet dit geen cm zijn :huh:

Gr Rik
Is al opgelost. Zie laatste nieuwe kaartje op http://www.hetweeractueel.nl/sneeuw/sneeuwhoogtes/

Gr,
Luc
Door wthus
Het ging daarstraks even fout met invoeren. Vergeten "Gisteren" aan te vinken voor de meting van 19h00 gisteravond. Daardoor klopt de "Doetinchem 12.0 cm 2009-12-21 12:00u" die er staat niet. De meting voor vanochtend moet ik nog "ijken" (meer plekken meten) en komt later. Vannacht nog weer wat cm's bij gekomen namelijk. :silly: :blink:

Tevens, sneeuw klinkt snel in? voorbeeld: Gisteren mat ik een 10 centimeter op een emmer en kwam ook op andere plaatsen op een 10cm uit (voor de middag nog). Vervolgens de emmer en een ander voorwerp schoon geveegd. Daarna is er in de middag en avond nog veel sneeuw bij gekomen. Daarnet mat ik opnieuw de emmer maar eens en het andere voorwerp die ik schoon had gemaakt. gemiddeld een 7 á 8 cm nieuw sneeuw na de ochtend. Tevens daarbij gemeten op plaatsen waar de sneeuw van de ochtend ook nog lag en kom ik uit op een 14 centimeter. De nieuwe sneeuw in de middag en avond heeft dus het dek flink in laten klinken, anders had ik ik een 10 + 8 = 18 centimeter moeten hebben (tegen de 14 cm nu).

Kan dit, of ben ik nu gek aan het worden? :P B)

Tact trouwens vorst (denk -4, maar kan er niet bij komen gezien weerwoord de server vertraagd), de zon is inmiddels nog maar flets aanwezig. Was helaas te laat wakker om in de zon foto's te gaan maken. Zo maar even op pad. :woohoo:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15