Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door twister
Beste weercollega s,

Waarschijnlijk een domme vraag, maar ja ik stel hem toch maar.:blush:

Voor het doorgeven van de sneeuwhoogtes wil ik graag het volgende weten;

Is het de bedoeling dat je elke dag de sneeuwhoogte (oude en nieuwe sneeuw) op meet en deze doorgeeft, of
is het de bedoeling dat de de nieuw gevallen sneeuw elke keer doorgeeft?

Het verschil zit hem namelijk in, dat je na het meten weer de plaats waar je meet schoonmaakt om zodoende alleen de nieuw gevallen sneeuw te kunnen meten.

Groeten Lambère
Door SpeedyGJ
Misschien ook makkelijk om te weten in welk omgeving er wordt gemeten. Bij mij is dit helemaal vrijstaand in een weiland, natuurlijk wel onder een vlakke ondergrond, heb daar met opzet 2 tegels geplaatst die 5 meter van elkaar afliggen, op deze manier kan ik zien of de 1 meer effect heeft dan de ander, momenteel alle 2 mooi 9cm :)

Voordeel is dat de sneeuw van alle kanten vrij spel hebben, maar voor zaterdag wordt het volgens mij wel zoeken naar de tegels als het hard gaat waaien :D
Door jorissynaeve
Even melden dat de sneeuwkaart zou dateren van 10 december 2009. Denk dat er een foutje zit in de tijdsaanduiding, hetgeen 10 januari 2010 moet zijn natuurlijk ;)
Door Luc
jorissynaeve schrijft:
Even melden dat de sneeuwkaart zou dateren van 10 december 2009. Denk dat er een foutje zit in de tijdsaanduiding, hetgeen 10 januari 2010 moet zijn natuurlijk ;)
Goed opgelet! Ik ben er al mee bezig... zoals de afhaalchinees het bij ons altijd zegt:

"Over 10 minuten klaar..." :)
Door Overijse
@ Luc,

Komen er nog updates van het kaartje met sneeuwhoogtes de komende tijd ?

Grtz
Kris
Door Luc
Overijse schrijft:
@ Luc,

Komen er nog updates van het kaartje met sneeuwhoogtes de komende tijd ?

Grtz
Kris
Dat wil ik zeker gaan doen. Ik heb daar echter wat meer meldingen voor nodig dan het gemiddelde dat er nu per dag wordt ingegeven. Anders heb ik zoveel lege plekken op de kaart. Zodra er serieuze sneeuwval is geweest, plaats ik meestal een oproep op weerwoord.be. De ervaring leert dat ik dan voldoende betrouwbare meldingen krijg om een kaartje te maken.

Ik hoop de komende dagen nog een paar leuke kaartjes te kunnen maken ;)

Gr,
Luc
Door wthus
Vandaag is het weer kaartjes dag :D
Er zijn al veel waarnemingen ingevoerd hedenochtend.
Door Luc
wthus schrijft:
Vandaag is het weer kaartjes dag :D
Er zijn al veel waarnemingen ingevoerd hedenochtend.
Er is weer een kaartje gemaakt.

Gr,
Luc