Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Gertjan
We staan al een tijdje gelinkt op deze site dus tijd om ons even voor te stellen. Graag horen wij van jullie wat jullie vinden van het onderwerp weer en gezondheid.

Bioweer.nl is ontstaan vanuit een particulier initiatief. Een van de aanleidingen was de relatie reuma en het weer waarbij in de directe familie-omgeving van de oprichter vaak werd geklaagd over pijnverergering van reumaklachten bij kou en vochtige omstandigheden. Veel is er gezocht over deze relatie maar er is maar weinig te vinden m.b.t. onderzoek daaromtrent.

Omdat wij zo verbaasd waren dat er in Nederland en Belgie nog geen weersvooruitzichten werden gerelateerd aan gezondheid (los van de hooikoortsverwachting en UV-index) is Bioweer.nl opgezet.
Volgens ons is de wetenschap zich al jaren bewust van de positieve en negatieve gevolgen van bepaalde weergebeurtenissen op het welzijn van de mens. Het weer kan pijn verhogen, medische kwalen teweegbrengen of intensifiëren, of stemming en gedrag beinvloeden.

Bioweer.nl doet 4-daagse weer- en gezondheidsvooruitzichten om mensen met astma, reuma, hoofdpijn en migraineklachten (maar ook op het gebied van stemming en slaap) die wellicht deels door het weer kunnen ontstaan preventief te informeren. In Nederland, Belgie en Luxemburg kunnen dan mensen met een onderliggende ziekte de noodzakelijke waarschuwingen gebruiken om klachten wellicht te verminderen danwel misschien te voorkomen.

Graag jullie mening over dit intiatief.

Met vriendelijke groet,
Gertjan
http://www.bioweer.nl
Door Mike
Nou laat ik even aftrappen :laugh:

Ik ben denk ik een nuchter mens, want als je al stress gaat koppelen aan het weer, tsja, sommige mensen zijn overal gevoelig voor, ik vind de vooruitzichten (de vierdaagse stemmig prognose) nou niet zo bijzonder, meer lachwekkend, ikzelf heb bv last van hooikoorts, maar als ik nou straks lees dat ik over 3 dagen humeurig wordt omdat ik last van mijn hooikoorts ga krijgen, tsja, zie hier het nut niet van in, ik accepteer het gewoon, dan ben ik echt niet humeurig hoor.

Vind dat er heel veel info van doorgelinkte sites komt en er staat helaas te veel reclame op.

Maargoed, tegenwoordig kijk ik nergens meer van op, ik wens U/jullie veel suc6 met de site, een leuk initiatief, het zal vast een doelgroep treffen, maar het zal geen site worden die in mijn favorieten komt te staan :laugh:
Door weermaarssen
Hallo Bioweer

Leuk commercieel initiatief.
Ik mis toch nog wel enkele mankementen die "weer" gerelateerd kunnen zijn te weten: eksterogen, winterhanden, zweetvoeten, kloksende oksels en wat dit doet met het humeur.

Groet,
Louis
Door Meteonoord
Gertjan schrijft:
We staan al een tijdje gelinkt op deze site dus tijd om ons even voor te stellen. Graag horen wij van jullie wat jullie vinden van het onderwerp weer en gezondheid.

Bioweer.nl is ontstaan vanuit een particulier initiatief. Een van de aanleidingen was de relatie reuma en het weer waarbij in de directe familie-omgeving van de oprichter vaak werd geklaagd over pijnverergering van reumaklachten bij kou en vochtige omstandigheden. Veel is er gezocht over deze relatie maar er is maar weinig te vinden m.b.t. onderzoek daaromtrent.

Omdat wij zo verbaasd waren dat er in Nederland en Belgie nog geen weersvooruitzichten werden gerelateerd aan gezondheid (los van de hooikoortsverwachting en UV-index) is Bioweer.nl opgezet.
Volgens ons is de wetenschap zich al jaren bewust van de positieve en negatieve gevolgen van bepaalde weergebeurtenissen op het welzijn van de mens. Het weer kan pijn verhogen, medische kwalen teweegbrengen of intensifiëren, of stemming en gedrag beinvloeden.

Bioweer.nl doet 4-daagse weer- en gezondheidsvooruitzichten om mensen met astma, reuma, hoofdpijn en migraineklachten (maar ook op het gebied van stemming en slaap) die wellicht deels door het weer kunnen ontstaan preventief te informeren. In Nederland, Belgie en Luxemburg kunnen dan mensen met een onderliggende ziekte de noodzakelijke waarschuwingen gebruiken om klachten wellicht te verminderen danwel misschien te voorkomen.

Graag jullie mening over dit intiatief.

Met vriendelijke groet,
Gertjan
http://www.bioweer.nl

Well done Gert Jan, ga zo door.
Ik heb nogal wat aandoeningen en kende je site al.

Groet,

Bert
Door wthus
Bioweer heeft toch ook nog een wetenschappelijkere naam? Ben al tijden die naam kwijt, dus was benieuwd of jullie die benaming weten (had er eens een interessante website over gevonden, maar ben die kwijt).
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Bioweer,

Ik vindt het een goed initiatief en een leuke website.

Veel succes gewenst en ik plaats ff een link op mijn website.

Groet,

Martijn
Door Gertjan
Hoi WThus, Bedoel je soms de biometeorologie?
Biometeorologie bestaat als wetenschappelijke discipline sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw en heeft inmiddels genoeg kennis opgeleverd voor dagelijkse nuttige informatie. Zo is duidelijk dat wonden sneller helen bij droog weer, mensen prikkelbaarder worden als er veel positieve ionen in de lucht zijn en dat migrainepatiënten vaker hoofdpijn krijgen als de luchtdruk afneemt.
Alles dankzij onderzoek vanuit de wetenschappelijke biometeorologie benadering.

Mvg, Gertjan
Door Gertjan
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo Bioweer,

Ik vindt het een goed initiatief en een leuke website.

Veel succes gewenst en ik plaats ff een link op mijn website.

Groet,

Martijn

Bedankt voor de link Martijn.

Mvg, Gertjan