Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WSWijk
Hebben er al mensen op de buienradar gekeken?

Volgens mij is er redelijk zwaar weer in aantocht. Zit al boven Zeeland en komt in heel rap tempo dichterbij het midden van het land.

Meteoalarm waarschuwt al voor onweer met windstoten tot 90 km/u.
Houdt het in de gaten !!!

Theo
Door kees ws middelburg
Hoi Theo

FF uit een kleine droom helpen.Hier regend het af en toe een beetje,maar nog steeds geen grote hoeveelheden.
Het onweer lijkt meer naar het zuidoosten te gaan,en de wind laat het voor als nog afweten.
Messchien dat er verder op in het land meer gebeurt de tijd zal het leren.

Grt Kees
Door WSWijk
Hoi Kees.

Ik ben ook puur uitgegaan van de buienradar. Denk dat er heel wat mensen zijn die zich toch gaan vergissen in het weer. Het ziet er zo mooi uit op dit moment, maar dat zou wel eens snel kunnen veranderen.

Maar zo zie je dat ook buienradar niet echt heilig is :-) Feit is in ieder geval dat meteoalarm.eu waarschuwd voor windstoten tot 90 km/u. En dat het iets eerder lijkt te komen als verwacht.

En toevallig hebben we het er gisteren over gehad bij het KNMI hoe moeilijk het is om het plaatselijk te voorspellen :-)

We zullen het zien.

Groeten

Theo
Door kees ws middelburg
Hoi Theo

Ik ben het helemaal met je eens hoor.De radar is niet heilig.
Weet wel zeker dat een heleboel mensen het gevaar niet zien van een snelle verandering.Maar dat de mennen zich er niets van aan trekken is ook wel een beetje de schuld van te snel uigeven van een alarm in het verleden.

Dat het moeilijk is plaatselijk te voorspellen is en blijft gewoon feit en een illusie dat het kan.

Het lijkt wel of een deel van de buien uitregenen boven Belgie,volgens de radar dan.

Maar dat kan veranderen een deel van Nederland heeft nog warme lucht en dat gaat toch botsen met de koudere lucht van hier nu .

Grt Kees
Door Mike
Jammer, de boel zwakt behoorlijk af boven onze zuiderburen, geen zware windstoten en onweer in het westen :dry:
Door kees ws middelburg
helaas Mike

Ik heb nu 5,3 mm regen en de wind is 2 Bft ,onweer al helemaal niet gezien of gehoort.
Het zal voor verder op in het land zijn

Grt Kees
Door etab
Mike schrijft:
Jammer, de boel zwakt behoorlijk af boven onze zuiderburen, geen zware windstoten en onweer in het westen :dry:

Van mij hoeft dat niet hoor:P
Ik wilde gaan zeilen vandaag, maar met onweer waarschuwing blijf ik in de haven!!!
Door baroman
Hallo allemaal, een beetje genoten en wijzer geworden van gisteren op het KNMI.
Maar volgens mij zullen de buien hier in Enschede West, wel mee vallen!!
We willen nog BBQ :laugh: Ach we vallen toch wel buiten de boot!:angry:

Groeten Ronnie..
Door WSWijk
baroman schrijft:
Hallo allemaal, een beetje genoten en wijzer geworden van gisteren op het KNMI.
Maar volgens mij zullen de buien hier in Enschede West, wel mee vallen!!
We willen nog BBQ :laugh: Ach we vallen toch wel buiten de boot!:angry:

Groeten Ronnie..

Nou Ronnie,

Zou ik niet te snel van uit gaan... kunnen vanavond nog heel wat BBQ's verpest worden... (of letterlijk in het water vallen).

Maar volgens de buienradar zou het hier flink moeten regenen. En ik moet zeggen, het heeft geregend hier, alleen zo weinig dat de straat er niet nat van is geworden en de regenmeter het niet eens kan detecteren...

Groet

Theo
Door baroman
Nou Theo we wachten maar eens af, ik ben benieuwd!
Zal dit het eerste regen, hagelbui worden wat gepaard gaat met enkele donderslagen.
Maar volgens mij is dit loos alarm temenste voor Enschede:laugh:

Groeten Ronnie..:)

Zo en gaan nu BBQ knoeien.