Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
Sodeju, wat een natuurgeweld.
Ik ben inmiddels terug van een mini-chase door Midden-Limburg.
Helaas heb ik door de regen nauwelijks noemenswaardige foto's kunnen maken, maar het was een indrukwekkende gebeurtenis om er middenin te zitten.

Rond 11:30 barstte het los. De lucht kleurde vanuit ZW inktzwart, met her en der groentinten die op hagel duidden.
Vanuit Roermond richting het zuiden rijdend ging alles ineens erg snel. Een enorm harde wind deed mijn arme Fiat Punto heen en weer schudden alsof ik in de achtbaan zat. Ik parkeerde op een open veld tussen Montfort en Posterholt, waar je normaliter ver zicht hebt richting zuiden. Helaas was ik te laat om de buienlijn vanaf afstand te onderscheppen en was het zicht bar slecht.
De hevige wind ging gepaard met slagregen ( in totaal 10-15 mm binnen korte tijd ). Nadat de buienlijn passeerde begon het nog kort te hagelen. aan het geluid te horen waren het geen malse hagelstenen. Geluk was dat ik snel een bosweg kon inrijden, hetgeen mijn wagen enigszins gespaard heeft. Voor zover ik weet is er in de omringende dorpen geen hagelschade opgetreden.
Wel overal omgewaaide bomen, veel afgerukte takken en loof over de straten.

In de Selfkant ( enkele kilometers zuidelijker ) zijn door een officieel meetstation windsnelheden tot 120 km/h vastgelegd, evenals in het Duitse Wegberg ( 12 km oostelijk ).
Door GosZk
Meer filmpjes en foto's.

Ging echt goed tekeer hier. Lucht werd helemaal donker aldus mijn collega's. Ik was net vlak voor dat moment weg gegaan en kom net weer terug :(

En net vandaag heb ik een defect met mijn regensensor. Dubbel :(
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Prachtige Filmjes,

Ook Klazienaveen bleef dit keer niet gespaard en het Buien gebied kwam precies hierboven tot ontwikkeling.

Zie de Foto,s die ik razendsnel links en rechts heb geschoten van het Noodweer.

http://www.weerstation-klazienaveen.nl/joomla/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=6:noo

Gelukkig bleef mij een inslag op de Bouwkraan die hier naast huis staat en waarvan de Giek boven mijn dak hangt ternauwernood bespaart.

Uit voorzorg had ik het mastje van de Windmeters alvast ingeschoven

Mvg,Martijn
Door reitsma1960
Assen bleef aardig gespaard. Het echte noodweer trok vlak langs ons. Wel onweer en zeer zware regenval.
Het was overigens mooi te volgen via de Boltek StormTracker.
Ik heb tot nu toe (vanaf 12/7, 00.00 uur) maar liefst 130250 ontladingen geregistreerd waarvan er 27000 dichtbij waren.
Vanacht ook al slecht geslapen vanwege het onweer. Zeer onheilspellend gerommel.
Het was een langgerekt gerommel zonder tussenpozen. Erg vreemd.
Ook eergisternacht al onweer gehad dus nu vind ik het wel even mooi geweest.

Vannacht hopelijk eens rustig slapen.

Oebel